Prilikom kupovine polovnog automobila svi žele izbjeći vozilo koje je sudjelovalo u prometnoj nesreći. To je ujedno i teško prepoznati jer se trgovci trude na sve načine zataškati ikakve dokaze o sudaru.
Srećom, postoje neki načini da se prevarant uhvati na djelu. Na primjer, broj šasije svakog automobila omogućuje pristup izvješću o povijesti vozila, što je bez sumnje najjednostavniji način da saznate je li vozilo koje vas zanima bilo u prometnoj nesreći, piše carVertical.
No postoje i drugi trikovi kojim kupci mogu otkriti je li automobil doživio nesreću ili je prošao kroz intenzivan proces popravka.
1. Provjerite fizička oštećenja
Dijelovi karoserije automobila su najpouzdaniji dokaz da je vozilo sudjelovalo u nesreći. Na oba kraja automobila potražite pukotine ili zakrpana mjesta.
Blatobrani i branici lako se razbiju u sudaru, budući da su obično izrađeni od laganog ili plastičnog materijala. Dodirivanjem tih dijelova možete provjeriti ima li udubljenja, pukotina i drugih oštećenja.
Obratite pozornost na kotače dok pregledavate vozilo. Drugačija guma ili oznaka na naplatcima mogu biti znak mijenjanja. Također je važno obratiti pozornost na datum izdavanja gume (DOT). On nikako ne smije biti stariji od samog vozila.
2. Pregledajte razmake između obloga i vrata
Neravni razmaci između vrata i panela karoserije pored njih obično znače dvije stvari – lošu kvalitetu izrade ili činjenicu da je vozilo doživjelo prometnu nesreću.
Najprije provjerite prostor između poklopca motora i karoserije pored njega. Praznine bi trebale biti ravne i ravnomjerne po širini od vrha do dna.
Povremeno je neusklađenost ovdje posljedica lošeg upravljanja kvalitetom u tvornici i nema nikakve veze s nesrećom. Međutim, ako je riječ o automobilu marke poznate po svojoj kvaliteti, trebali biste razmotriti mogućnost da je automobil oštećen.
Ako primijetite neusklađenost između vrata i karoserije ili između prtljažnika i stražnjih krila, moguće je da je vozilo popravljeno. Poklopac motora, vrata i prtljažnik trebaju biti jednaki s ostalim oblogama kada su zatvoreni. Ako nisu, to je također loš znak.
3. Potražite znakove loše boje
Provjerite stanje laka vozila u čistom, suhom okruženju, po mogućnosti usred bijela dana. Potražite razlike u boji boje na različitim dijelovima karoserije.
Prisutnost druge nijanse boje na prednjem dijelu vozila obično znači da je došlo do laganog sudara ili ogrebotina. Isto vrijedi i za vrata automobila – nedosljednosti boje mogu značiti malu ogrebotinu, ali i ozbiljnu štetu.
Vrijedno je provjeriti debljinu boje na pragovima i pogledati središnje stupove kada su otvoreni. Na ovom području ne bi trebalo biti ostataka boje.
Također, pomoću određenog instrumenta za mjerenje debljine laka moguće je utvrditi koja je površina automobila lakirana:
Vozilo bez nesreća i originalne boje trebala bi imati očitanje od 80 – 120 mikrona.
Ako je dio tijela lakiran, mjerni instrument će pokazati 150 – 260 mikrona.
Sve veće od 300 mikrona treba smatrati razlogom za zabrinutost.
4. Provjerite serijske brojeve na prozorima
Serijski brojevi na prozorima automobila jedan su od najboljih pokazatelja popravka. Ako automobil nije imao nesreću, serijski brojevi na svim prozorima trebaju biti isti. Ako jedno od njih ne odgovara drugima, možete postaviti dodatna pitanja kako biste saznali više o tome što se prethodno dogodilo.
Vrijedi napomenuti da je, prema statistici, prednje vjetrobransko staklo najčešće mijenjana stavka. Nije zato što je automobil sudjelovao u sudaru, već iz drugih razloga. Oštećenje od kamena, na primjer, može uzrokovati manje pukotine na staklu.
5. Probna vožnja
Iako je vizualna provjera važna, trebali biste automobil odvesti i na probnu vožnju kako biste stekli dojam o tome kako stroj radi. Jedna od najboljih praksi je isprobati dva ili tri automobila istog modela kako biste uočili razlike u osjećaju prilikom vožnje. Te bi razlike mogle istaknuti nedostatke slabije održavanog automobila.
Prilikom probne vožnje važno je obratiti pozornost na:
- promjene u radu mjenjača i motora,
- ubrzanje i brzina mogu otkriti neke od problema,
- provjerite funkcionira li sva dodatna oprema poput odabira načina vožnje,
- isključite radio i pripazite na čudne zvukove koji dolaze iz ovjesa ili motora.
- kada vozilo stoji, okrenite upravljač ulijevo ili udesno i osluškujte zvuk koji dolazi iz prostora motora, buka ili poteškoće mogu ukazivati na dublje probleme s motorom, ovjesom ili sustavom upravljanja,
- provjerite rade li svi elektronički uređaji – klima uređaj, pomoć pri parkiranju, navigacijski sustav i slično.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!