Čovjek koji je ušao u historiju vazduhoplovstva

Lifestyle 03. jul 201516:40 > 21:14
REUTERS/Thomas Peter

Švicarski pilot Andre Borschberg (62) ušao je u legendu vazduhoplovstva: preletio je sam za komandama solarnog aviona Solar impuls 2 Pacifik između Japana i Havaja.

Prevalio je 8.000 kilometara i stigao na ostrvo Oahu nakon pet dana i pet noći kontinuiranog leta.

Već je u četvrtak oborio svjetski rekord u solo letu koji je od 2006. držao Amerikanac Steve Fossett sa letom od 76 sati i 45 minuta, odnosno nešto duže od tri dana.

Sam iznad Pacifika, zarobljen u kokpitu, u kom može samo da leži ili sjedi, Borschberg je letio skoro 120 sata, tokom najduže etape na putu oko svijeta, dugom 35.000 kilometara.

Tokom svoje pustolovine, švicarski pilot je smio da spava svega dvadesetak minuta u kontinuitetu, opasan vibrirajućim trakama povezanim sa automatskim pilotom koje su ga budile na prvi znak anomalije.

Prije polaska, Borschberg je rekao da će putovanje biti “prilika da upozna samog sebe”. Visok, atletske građe, Borschberg tvrdi da mentalnu snagu crpi iz joge i meditacije koje praktikuje u dvorištu svoje kuće, na obali Lemanskog jezera, u Nionu, između Ženeve i Lozane. Jogu je radio i tokom leta, zauzimajući poze koje je za ovu priliku specijalno osmislio njegov lični trener Sandžev Bano.

“Joga mi puno pomaže tokom leta. Pozitivno utiče na moje raspoloženje i stanje duha”, napisao je na Twitteru uz fotografiju na kojoj je zauzeo relaksirajuću pozu.

REUTERS/Thomas Peter

Borschberg je ne samo pilot solarnog aviona, već i borbenog aviona i helikoptera, a uz to je i inženjer i poslovni čovjek. Već dva puta je gledao smrti u oči: prije 15 godina je za dlaku izbjegao snježne lavine, a zatim 2013. se čudom spasio kada mu se helikopter srušio.

Rođen u Cirihu 1952, Andre Borschberg je završio studije mehaničkog i termodinamičkog inženjerstva na prestižnoj Politehničkoj školi u Lozani.

Nekoliko godina je bio vojni pilot da bi kasnije pokrenuo dvije startup kompanije u saradnji sa firmom specijalizovanom za proizvodnju mikroprocesora.

Sa svojim prijateljem i partnerom, švicarskim pilotom i psihijatrom Bernarom Pikarom, Borschberg je započeo avanturu Solar Impuls.

U julu 2010, prvi u historiji će obaviti 26-satni let u solarnom avionu, dokazavši time da ova letjelica može da leti i danju i noću sa akumuliranom energijom tokom dana.

Odiseja će se nastaviti i 2012, sa prvim interkontinetalnim letom do Maroka.

REUTERS/Thomas Peter

Godinu dana kasnije, dva prijatelja će, naizmjenično pilotirajući Solar Impulsom, preći s jedne na drugu obalu Sjedinjenih Američkih Država.

Ove godine su odlučili da odgovore na “životni izazov” – da obave put oko svijeta u solarnom avionu, sa novom letjelicom Solar Impuls 2.

Avantura je započela 12. marta u Abu Dabiju, a prve etape su pređene bez većih problema. Tokom jedne od azijskih etapa Borschberg je zbog bolova u jednom oku vraćen u Švicarsku na liječenje. Vratiće se nekoliko dana kasnije i nastaviti svoje putešestvije.

Nakon Havaja, plan je da Pikar odleti u Feniks, u Arizonu.

Solar Impuls 2 je eksperimentalni avion, nešto malo teži od većeg automobila, kome su potrebni povoljni vjetrovi koji će ga gurati naprijed, ali i vedro nebo radi napajanja 17.000 solarnih ćelija.