Na bh. ulicama sve je više bicikala i električnih romobila. Interes za ovu vrstu prevoza posljednjih godina veoma je izražen, a ekspanzija je dostignuta tokom pandemije. Osim smanjenja troškova prevoza, biciklizam donosi i zdravstvene benefite. Međutim, veliku potražnju za dvotočkašima teško mogu da isprate proizvođači.
Sa ugodnijim temperaturama oživljavaju i biciklističke staze. Ovaj, alternativni način prevoza posebno je popularizovan tokom pandemije.
Da vožnja bicikla donosi zdravstvene benefite, podsjećaju i stručnjaci.
“Djeluje izuzetno dobro na kardiovaskularno stanje. Poboljšava protok krvi, smanjuje rizik od bilo kakvih bolesti. Istovremeno ne predstavlja veliki teret za zglobove i rekreativna je metoda i izuzetno zabavna”, kazao je Zerin Kobilić, sportski trener.
Strah za vlastito zdravlje i nemogućnost putovanja javnim prevozom tokom pandemije, donijeli su prodavcima pune ruke posla. Osim klasičnih, povećana je prodaja i električnih bicikala i romobila. A ogromnu potražnju proizvođači sve teže mogu da isprate.
“Nama je to sad najveći problem gdje od momenta narudžbe do momenta kad dobijemo te bicikle od proizvođača, kod nekih fabrika, recimo, imamo dvije godine, što je bilo nezamislivo prije par sezona. Prije kovida to je bilo dva-tri mjeseca, sad je to dramatično povećano”, kazao je Hajrudin Klipo, Ciklocentar.
Najjeftiniji novi bicikl košta, otprilike, 700 KM. Za one koji kupovinu ne mogu da priušte, rješenje je iznajmljivanje koje je i tokom velikih poskupljenja još pristupačno.
“Osnovna naša cijena košta 1 KM za 30 minuta korištenja, s tim da imamo i neke mjesečne i godišnje pakete koji za određenu naknadu, recimo 7 KM imate cijeli mjesec pola sata dnevno besplatno ili za 25 KM godišnje godinu dana imate 30 minuta dnevno besplatno”, kazao je Ahmed Ćerimović, projekt menadžer Nextbike za BiH.
Osim što predstavlja dobru vježbu, vožnja biciklom je i praktična. Ne morate se brinuti za parking. A ako ga vozite od kuće do radnog mjesta i nazad, itekako možete uštedjeti na troškovima prevoza. Što će dobro doći u trenutku kada su cijene goriva znatno povećane.
Ograničenje je što dvotočkaš teško može da odgovori većoj kilometraži.
“Vrlo vjerovatno nego sasvim sigurno da je povećana tražnja za biciklima rezultanta povećanih cijeva goriva i alterativna varijanta za prevoz. Međutim, bicikl kao bicikl može biti samo eventualni substitut za kraće distance, gradski prevoz”, kazao je Aziz Šunje, profesor ekonomije.
I dok susjedne države, u prvom redu Srbija, promoviše i subvencioniše izgradnju infrastrukture, ali i aktivnosti za kupovinu bicikala, u BiH o tome ni traga. A treba podsjetiti i da su građani oprezni pri kupovini, jer prilikom krađe bicikala, na primjer, veći broj njih nikada ne budu pronađeni.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!