Upotreba bicikla kao glavnog prevoznog sredstva za odlazak u školu, na fakultet ili posao sve je češća slika u gradovima širom Europe, čak i onima gdje dvotočkaši baš i nisu bili popularni prije pandemije. Međutim, jedan finski grad izdvaja se od ostalih.
Stanovnici grada Oulu na sjeveru Finske, koji je u prosjeku pet od dvanaest mjeseci u godini prekriven snijegom, umjesto “garažiranja” svojih bicikala nastavljaju “pedalanje” po uobičajenom režimu i zimi, piše Euronews.
Statistički podaci to i dokazuju.
Otprilike jedno od pet putovanja u Oulu odvija se upravo na biciklmia, a taj procenat zimi pada na 12 posto. Za poređenje, u Londonu se tek dva posto svih putovanja odnosi na bicikliste, dok je u nizozemskim gradovima kao što su Amsterdam i Utrect odnos pola-pola. U Helsinkiju, putovanje na biciklima čini devet posto ukupnih putovanja.
“Što je hladnije, ljepša je priroda”, kaže Timo Perala, lokalac, inžinjer po struci, koji ne prekida svakodnevna putovanja na biciklu do posla ili gdje god da krene čak ni zimi.
“Danas sam vozio bicikl preko zaleđene morske površine na Oulu Bay do kuće i to je scena koja oduzima dah. To je ona vrsta iskustva koju dobiješ na biciklu tokom zime”, dodao je.
Many of our paths for #cycling & #walking are covered by a thin layer of #snow for months, so the painted markings can be invisible. We're for example testing projecting symbols onto the snow surface. Works quite well at least when it's dark. #Oulu, #Finland. #MeanwhileinOulu pic.twitter.com/hSPyGqtRPU
— Pekka Tahkola (@pekkatahkola) January 24, 2021
Perala nije sam koji tako misli. Preko pola svih putovanja do škole ili univerziteta tokom godine u ovom gradu se odvija na biciklima. Čak i tokom najhladnijih dana, stotine dvotočkaša je parkirano ispred obrazovnih ustanova širom grada.
Zašto biciklisti ne odustaju od svog prevoznog sredstva ni zimi?
Jedan od ključnih razloga je što grad daje prednost biciklističkoj infrastrukturi i održavanju tokom zimskih mjeseci.
“Možete se pouzdati da će sve glavne biciklističke staze biti pročišćene prije jutarnjeg putovanja na posao“, rekao je Otto Simola, predsjednik Ouluove biciklističke asocijacije.
Iz gradske uprave poručuju da su ove staze prioritetne za čišćenje čak i u odnosu na gradske ulice.
Takav odnos gradskih vlasti prema biciklističkim stazama, rekla je istraživačica prometne psihologije Angela Francke sa Univerziteta Dresden, šalje važnu poruku biciklistima.
“To pokazuje da se cijene“, ustvrdila je.
Ipak, postoji jedan razlog zbog kojeg se stanovnici ovog finskog grada smataju sretnicima kada su u pitanju vremenske prilike i klima.
Iako se biciklizam na temperaturama koje padaju i do minus 30 stepeni može činiti ekstremnim, subartkička klima u Oulu pruža bolje uslove za biciklizam nego što je to slučaj u drugim gradovima Europe gdje se biciklisti moraju nositi s bljuzgom i blatom.
“Naravno, ovdje je lakše nego na jugu. Minus 15 je puno bolje za bicikl nego susnježica”, kaže jedan lokalac.
Od novembra do početka aprila temperature se u ovom dijelu Finske obično zadržavaju ispod nule, s prosjekom od minus 10 stepeni u januaru i februaru.
Zašto bicikli postaju tako popularni?
Kada se udio biciklističkih putovanja u gradu poveća, dolazi do smanjenja buke, zagušenja i emisije štetnih plinova, a stanovnici postaju zdraviji. To također vodi do ekonomskih ušteda, pojašnjavaju stručnjaci.
S tim na umu, jasno je zašto europski gradovi sada aktivno promoviraju biciklizam kao način prijevoza za ljudi svih dobnih grupa, i kroz sva godišnja doba.
Neki od najpoznatijih su Amsterdam i Copenhagen. Također, gradovi poput Beča i Helsinkija su se plasirali prema najnovijem indexu mjerenja u top 20 svjetskih prijestolnica s preko 600,000 stanovnika koje preferiraju bicikliste.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!