Šta je zajedničko svim ljudima s plavim očima?

Nauka 20. dec 201616:20 > 16:23
Pixabay.com

Šta to Jared Leto, Brad Pitt, Taylor Swift i Daniel Radcliffe imaju zajedničko? Osim što su bogati i slavni, oni su svi tehnički u međusobnom srodstvu.

Kako piše Science Daily, ljudi s plavim očima dijele jednog zajedničkog pretka, prenosi index.hr.

Istraživači na Sveučilištu u Kopenhagenu tvrde da su pronašli genetsku mutaciju odgovornu za plave oči, koja se pojavila u periodu od 6.000 do 10.000 godina od danas.

Profesor Hans Eiberg s Odjela za staničnu i molekularnu medicinu rekao je za Science Daily: “Originalno, svi smo imali smeđe oči, no genetska mutacija koja utječe na OCA2 gen u našim kromosomima rezultirala je kreacijom ‘promjene’ koja je doslovno ‘ugasila’ sposobnost stvaranja smeđih očiju.

Gen o kojom Eiberg govori odgovoran je za nastanak proteina koji je pak odgovoran za proizvodnju melanina, koji našoj kosi, koži i očima daje boju.

Plavooki ljudi imaju malu razinu melanina u očima te su zbog toga istraživači zaključili da dijele zajedničkog pretka.

Svi oni naslijedili su istu promjenu na istom mjestu u njihovom DNA“, rekao je.

Poput pjegica, madeža i ćelavosti, ni promjena ovog gena nije negativna.

Jednostavno je to način da nam priroda pokaže da neprestano mijenja ljudski genom, kreira genetičke koktele ljudskih kromosom i isprobava različite promjene“, zaključio je Eiberg.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.