Britanski naučnici osmislili novu i bezbolnu metodu vakcinacije

Nauka 05. dec 202312:21 0 komentara
Photopat / Alamy / Alamy / Profimedia

Tim naučnika sa Sveučilišta Oxford, postigao je revolucionaran napredak u primjeni vakcine, predstavivši metodu vakcinacije pomoću ultrazvuka i - bez potrebe za iglama.

Nova metoda vakcinacije ultrazvukom uključuje miješanje molekula vakcine s proteinima u obliku šalice, nanošenje tekuće smjese na kožu miša i izlaganje ultrazvuku oko 90 sekundi. Ultrazvuk gura smjesu u gornje slojeve kože, stvarajući mjehuriće ispunjene vakcinom koji pucaju nakon naknadnog izlaganja, otpuštajući vakcinu i poboljšavajući propusnost kože uklanjanjem mrtvih stanica. Za razliku od tradicionalnih igala koje prodiru u mišiće, ultrazvučna metoda cilja samo gornje slojeve kože, što se smatra dovoljnim za učinkovitu imunizaciju.

Manje vakcine, veći učinak

U testovima na živim miševima, ultrazvučna metoda isporučila je 700 puta manje molekula vakcine od tradicionalnih injekcija, ali je nevjerovatno stimulirala povećanu proizvodnju antitijela. Iznenađujuće, miševi nisu pokazivali znakove boli ili vidljiva oštećenja kože.

Kate Edwards sa Sveučilišta u Sydneyu, koja nije sudjelovala u istraživanju, priznaje potencijal vakcine bez igle za prevladavanje prepreka, ali naglašava potrebu za dodatnim podacima o sigurnosti kod ljudi prije široke primjene.

Unatoč obećanjima, ostaje pitanje pouzdanosti te inovativne metode, posebno u pogledu nepredvidivosti pucanja mjehurića u koži. Darcy Dunn-Lawless, voditeljica nove studije, priznaje navedene izazove i ističe stalne napore da se poboljša praćenje i predvidljivost snimanjem zvuka pucanja malih mjehurića. Ti zvučni podaci imaju za cilj otkriti distribuciju molekula vakcine ispod kože, rješavajući zabrinutosti oko neravnomjernog ili nepredvidivog otpuštanja.

Revolucionarni pristup britanskih naučnika mogao bi revolucionirati vakcinaciju, pružajući bezbolnu alternativu koja pojačava odgovor protutijela i potencijalno pojednostavljuje proces vakcinacije za širu populaciju, piše Zimo.