Kineski naučnici otkrili novi obrazac rotacije Sunca

Nauka 18. jun 202421:35 0 komentara
Pixabay

Kineski naučnici su uz pomoć svog satelita za istraživanje Sunca - Chinese H-alpha Solar Explorera (CHASE) napravili značajan napredak u istraživanju Sunca, što je dovelo do otkrića novog obrasca rotacije sunčeve atmosfere.

Tim je po prvi put u historijii uspješno generirao precizan trodimenzionalni prikaz rotacije sunčeve atmosfere, a nalazi su objavljeni u renomiranom međunarodnom časopisu Nature Astronomy.

Nakon opsežne studije, istraživači su rekli da su dobili prvu svjetsku trodimenzionalnu sliku rotacije sunčeve atmosfere, otkrivajući još tajni o našem Suncu.

Tradicionalno, dok se kugla rotira, što je veća atmosferska visina, to se sporije kreće. Međutim, istraživački tim otkrio je da se s povećanjem solarne atmosferske visine povećava i brzina rotacije Sunca.

“Budući da bi se rotacijske promjene uzrokovane viskoznim efektima trebale postupno smanjivati od dna prema vrhu, mora postojati sila koja pokreće rotaciju gornjih slojeva atmosfere. Stoga će ovo otkriće imati značajne znanstvene implikacije za solarnu aktivnost i evoluciju Sunca”, rekao je Ding Mingde, glavni istraživač projekta i profesor na Sveučilištu Nanjing.

Časopis navodi da rezultati imaju važne implikacije za bolje razumijevanje procesa ispod površine Sunca i njegove atmosferske dinamike.

Satelit CHASE lansiran je u oktobru 2021. i ima predviđeni životni vijek od tri godine. Postavljena je u zaključanu orbitu oko Zemlje ostajući u istom fiksnom položaju u odnosu na Sunce, omogućujući letjelici prikupljanje podataka i snimanje slika.

Satelit također ima kinesko ime ‘Xihe’, što je ime božice Sunca koja je, prema drevnoj kineskoj mitologiji, stvorila kalendar.

BONUS VIDEO: