Kineski naučnici pokazali kako se Mjesečevo tlo može učiniti pogodnim za uzgoj biljaka

Nauka 10. nov 202321:36 0 komentara
Slavek Ruta / Shutterstock Editorial / Profimedia

U velikom koraku prema uspostavi održivih baza na Mjesecu, naučnici su otkrili metodu za pretvaranje mjesečevog tla u plodno tlo za uzgoj biljaka.

Provodeći pokuse u kineskom laboratoriju, naučnici su uveli bakterije u lunarni regolit, simulirano mjesečevo tlo, kako bi povećali dostupnost fosfora, ključne hranjive tvari za biljke.

Važnost ovih otkrića je da bismo mogli upotrijebiti te mikrobe da pretvorimo lunarni regolit u bio-prihvatljiv supstrat za uzgoj biljaka u budućim lunarnim staklenicima, objasnio je Yitong Xia s Kineskog poljoprivrednog sveučilišta, glavni autor studije, koja je objavljena u časopisu Communications Biology.

Kiselost tla izazvana bakterijama olakšala je otapanje netopljivih minerala koji sadrže fosfate, oslobađajući fosfor. Kao rezultat toga, biljke uzgojene u tretiranom tlu imale su duže stabljike, korijenje i snažnije nakupine lišća u usporedbi s onima bez mikrobnog tretmana.

Baveći se izazovom ograničenog lunarnog tla na Zemlji, naučnici su upotrijebili simulirani regolit, replicirajući kemijska i fizička svojstva autentičnog lunarnog regolita koristeći vulkanski materijal iz kineskih planina Changbai. U studiji je korištena Nicotiana benthamiana, biljka koja se često koristi u istraživanjima, za razliku od Arabidopsis thaliana, koja je korištena u prethodnoj američkoj studiji.

Naučnici u Sjedinjenim Državama, u studiji prošle godine, uzgojili su Arabidopsis thaliana u posudama s gramom prave mjesečeve zemlje, otkrivajući potrebu za poboljšanjem mjesečeve zemlje za optimalan rast biljaka.

Ekonomski održivo rješenje za baze na Mjesecu

Xia je naglasio potencijal takvog mikrobnog pristupa za uzgoj biljaka u lunarnim staklenicima, nudeći održivije rješenje od transporta velikih količina tla sa Zemlje. To bi moglo znatno smanjiti ekonomski teret transporta za Zemlje na Mjesec.

S obzirom na ogroman naučni i ekonomski potencijal Mjeseca, u budućnosti ćemo trebati postaviti lunarne baze s ljudskom posadom. Ali kako možemo osigurati hranu, kisik i vodu za članove posade? Naravno, možemo ih odvesti na Mjesec raketama, ali to je ekonomski neodrživo, smatra Xia.

Sistem uzgoja biljaka na Mjesecu obećava da će zadovoljiti dugoročne potrebe ljudske posade za hranom i kisikom. Xia je istaknuo da je, osim što je isplativa, njihova mikrobna tehnika postigla cilj s mnogo manjom potrošnjom nosivog kapaciteta u usporedbi s alternativnim planovima, prenosi Zimo.