Ženka krokodila oplodila samu sebe, fenomen “djevičanskog rođenja”

Nauka 07. jun 202320:24 0 komentara
Pexels/Pixabay

U zoološkom vrtu u Кostariki identifikovan je prvi slučaj ženke krokodila koji je zatrudnjela, bez partnera.

Ona je proizvela fetus koji je bio 99,9% genetski identičan njoj.

Fenomen takozvanog „djevičanskog rođenja“ pronađen je kod nekih vrsta ptica, riba i drugih gmizavaca, ali nikada ranije kod krokodila.

Naučnici kažu da bi ova osobina mogla biti naslijeđena od evolucionog pretka, tako da su dinosaurusi možda također bili sposobni za samoreprodukciju.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Royal Society, Biology Letters, prenosi BBC.

Jaje je snijela 18-godišnja ženka američkog krokodila u parku Reptilanija u januaru 2018. Fetus je iznutra bio potpuno formiran, ali mrtvorođen i nije se izlegao.

Ženka krokodila, koji je snijela jaje u park, dovedena je kada je imala dvije godine i držana je odvojena od drugih krokodila cijelog života. Zbog toga je naučni tim parka kontaktirao dr. Warren Booth. On se već 11 godina bavi proučavanjem „djevičanskih rođenja“, naučno poznato kao partenogeneza.

Dr. Booth je analizirao fetus i otkrio da je više od 99,9% genetski identičan svojoj majci – potvrđujući da nema oca.

On je za BBC News rekao da nije iznenađen otkrićem.

„Vidimo ovaj fenomen među ajkulama, pticama, zmijama i gušterima i izuzetno je česta i rasprostranjena“, kazao je on.

On je spekulisao da je razlog zašto partenogeneza nije viđena kod krokodila taj što ljudi nisu tražili primjere.

„Postojao je veliki porast izvještaja o partenogenezi kada su ljudi počeli da drže kućne zmije. Ali prosječni čuvar reptila ne drži krokodila“, rekao je on.

Po jednoj teoriji dešava partenogeneza se dešava kod vrsta koje su sposobne nju u trenutku kada im se broj smanjuje, a one su na ivici izumiranja. Dr. Booth je za BBC rekao da se to možda dogodilo nekim vrstama dinosaurusa kada se njihov broj smanjio zbog promjena u životnoj sredini.

„Činjenica da je mehanizam partenogeneze isti kod toliko različitih vrsta sugeriše da je to veoma drevna osobina koja je naslijeđena kroz vjekove. Dakle, ovo podržava ideju da su se i dinosaurusi mogli razmnožavati na ovaj način“, spekulisao je.