
Sve veći broj kompanija koristi vještačku inteligenciju (AI) kako bi postale efikasnije, brže i konkurentnije. No, postavlja se pitanje šta se dešava kada AI više nije samo alat, već postane kolega ili čak zaposlenik? Da li bi se AI trebao trenirati kao čovjek, imati jasno postavljene ciljeve i mjerne pokazatelje uspješnosti?
Na Svjetskom ekonomskom forumu u Davosu ove godine, business lideri sve češće razmatraju kako upravljati ne samo ljudskom radnom snagom, već i novom klasom “AI zaposlenika,” uz očuvanje harmonije između ljudi i mašina.
AI kao novi radnik u kompanijama
Izvršna direktorica kompanije Lattice, Sarah Franklin, koja razvija softver za ljudske resurse, izjavila je kako je njena firma prošle godine razmatrala uvođenje AI zaposlenika s formalnim radnim dosijeima i procesom onboardinga, sličnim onom za ljudske radnike. Međutim, ideja je naišla na otpor među ljudskim zaposlenicima, zbog čega je projekat zaustavljen.
Franklin sada tvrdi da je ideja bila “vizionarska, ali preuranjena.” “Bili smo ispred svog vremena, ali samo za nekoliko mjeseci”, dodala je, naglašavajući da bi se AI agenti, sposobni za samostalno donošenje odluka, mogli pokazati ključnima za poslovne uspjehe u bliskoj budućnosti.
Izazovi upravljanja AI agentima
Alan Flower, globalni šef AI sektora u HCLTechu, istakao je kako svijet još uvijek nije potpuno razmotrio implikacije AI agenata u radnoj snazi. “Kao menadžer, morat ću upravljati ljudskom i AI radnom snagom koja će morati sarađivati”, rekao je.
Jedno od ključnih pitanja, prema Floweru, jeste kako poslodavci mogu pospješiti saradnju između AI agenata, čak i onih koji pripadaju drugim kompanijama, te ih motivisati na produktivan rad. “Da li ćemo doći do faze gdje će AI agentima biti postavljeni ključni indikatori učinka? To su pitanja s kojima će se tržište rada uskoro suočiti”, dodao je.
Franklin je napomenula da je greška Latticea bila u načinu na koji su predstavili ideju AI zaposlenika. “Ljudi su mnogo ugodniji s pojmom ‘agent’ nego s ‘digitalni radnik’,” rekla je, dodajući da postoji značajan nedostatak edukacije o tome šta AI može i kako funkcioniše.
Potrebna jasna pravila i edukacija
Diskusija o integraciji AI-a u radnu snagu mora biti ozbiljnija, smatra Franklin. “AI se već koristi kao agent koji vodi razgovore u ime brendova i ljudi. To je ogromno povjerenje koje stavljamo u tehnologiju bez odgovarajuće regulative”, rekla je.
Kako AI preuzima sve više odgovornosti, bit će potrebno uvesti jače upravljačke mehanizme. “Moramo doći do tačke gdje su ljudi opušteni, nisu uplašeni, i gdje možemo raditi zajedno s AI na prirodan način”, zaključila je Franklin.
Uz sve veći pritisak na kompanije da implementiraju AI, jasno je da će budućnost rada zahtijevati inovativne pristupe upravljanju ljudima i mašinama, zaključuje Business Insider.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!