Od danas učenici starijih razreda osnovne škole i srednjoškolci u KS nastavu pohađaju online. Šta je dovelo do takve odluke, koliko ona otežava funkcionisanje nastavnicima, đacima, a koliko njihovim roditeljima – provjerili smo sa Dijanom Parla iz Vijeća roditelja KS, te ministrom za obrazovanje, nauku i mlade KS Anisom Krivićem.
Koliko će odluka da djeca pohađaju online nastavu djelovati na poboljšanje situacije, upitali smo ministra Krivića.
“Ne znam koliko će prevenirati i pomoći, ali mislim da je to mjera koja treba da sačuva zdravlje naših učenika i prosvjetnih radnika”, odgovorio je.
Tehnička (ne)osposobljenost
A koliko će model opteretiti roditelje, upitali smo Parlu iz Vijeća roditelja KS-a.
“Vijeće roditelja KS-a je vrlo jasno reklo stvari koje se trebaju korigirati u odnosu na ono što se dešavalo na kraju prošle godine. Imali smo sreću da smo razgovarali sa Ministarstvom, ali još uvijek sve stvari nisu bile pripremljene na vrijeme. Ovakav iznenadni način odluka nije nam u brizi, zašto se desio iznenada, jer smo svjesni da se situacija mijenja što se tiče pandemije, ali smo uvijek rekli da ono što kaže struka, mi ćemo poštovati. Od Ministarstva obrazovanja smo očekivali da je za svaki savršen i kvalitetan model nastave koji neće biti na teret roditelja”, istaknula je.
Nažalost, kako je rekla, dobar dio stvari koji su očekivali da će biti riješen, nije riješen, prvenstveno misleći o tehničkoj osbosobljenosti učenika.
“To je nešto što je još uvijek problematično. I ranije smo dobili čvrsto obećanje od ministra da će tako biti. Sa našim partnerima Novo društvo i Kult, zaista smo u vrijeme kada smo bili zatvoreni tražili načine da donesemo računare do one djece koja to nemaju i smanjili taj broj, ali nisu to bila dostatna sredstva. Mnogi broj naše djece radi putem mobotela, nismo se bavili time. Kvalitetno obrazovanje ne možete dobiti putem pametnog telefona. Ministrarstvo je obećavalo da postoje određena sredstva koja mogu riještiti tu situaciju, ali evo još se to nije desilo”, naglasila je Parla.
Ministar Krivić je konstatovao da u KS-u ima 51.000 učenika, te da su na samom početku pandemije, u martu, izvršili anketiranje i dobili broj od 537 učenika koji nemaju računara.
“Nakon toga su bile akcije i brojeve koje su oni donirali su premašili 537 i Minstarstvo je nešto podijelilo. Nakon što se intenzivira online nastava, onda se roditelji počnu javljati da neka oprema prestane da radi. Brojevi su irelevantni. Ministarsvo i kanton nemaju mogućnost da u ovom trenutku kupe 51.000 laptopa, ali sigurno sve ono što se može napraviti uradit će se”, istaknuo je.
Roditelji su neophodni
Potcrtao je da učenici predmetne nastave su u mogućnosti sami da organizuju i prate nastavu, ali razredne nisu, jer to su mala djeca i njima su neopohodni roditelji da bi se realiziovala online nastava.
“Nismo imali škole takve da bi brojke bile zabrinjavajuće. Brojke u realizacije nastave nisu važne. Mnogo je važniji način na koji mi reagujemo. Sa stanovištva obrazovanja, mnogo je važnije da nastavni proces traje. Imali smo nastavnike koji su bili zaraženi, i onda kad oni odu u izolaciju. I zbog toga kombinovani model je dobar zbog epidemiološke slike i zbog mogućnosti da se radi paralelno online i u školskim klupama. Naša intencija je bila da vratimo djecu u školske klupe, ali i biti spremni da ih vratimo i online”, naveo je Krvić.
Parla je istaknula da postoji aktivni i pasivni online modeli nastave.
“U prve dvije sedmice smo imali aktivni i možemo reći da je davalo određenu kvalitetu i djeca su mogla pratiti. Međutim, drugi dio kombinovane nastave koji se odnosi, u smislu aktivnog, više nema. Dešava se pasivni online. Onog trenutka kada imate zaraženog nastavnika, vi povlačite to odjeljenje kući, nastavnik odlazi. Ako nije previše izraženih simptoma, on će to raditi online i to više nije aktivni online, nego pasivni. Roditelj mora onda poznavati metodologiju predmeta i da predajte svom djetetu. To ko nije doživo, ne može ni shvatiti”, navela je Parla.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad