U kompleksnoj državi kakva je BiH, još kompleksniji je obrazovni proces u vremenu pandemije. Razlike postoje od entiteta do entiteta, od kantona do kantona. Problemi su brojni - od nedovoljne tehničke opremljenosti škola, informacijske pismenosti, neusaglašenih nastavnih planova, do nezainteresovanosti i nedostatka kreativnosti učenika.
Brčko distrikt po administrativnom uređenju, ali i obrazovnom sistemu. Od početka pandemije jedino ovdje se provodi nastava u klasičnom modelu. To je odluka roditelja nakon provedene ankete jer ne postoji dovoljna informaciono-tehnološka opremljenost.
“Svakako da je bilo žalbi i zahtjeva roditelja da se pokuša odvijanje nastave na daljinu, ali to je više odraz roditelja za zdravlje svoje djece odnosno učenika“, izjavio je Zoran Bulatović, šef Odjela za obrazovanje Brčko distrikta.
Provođenje nastavnog procesa u vremenu pandemije predstavljalo je veliki izazov, zajednička je ocjena svih učesnika odgojno-obrazovnog procesa.
“Sada svi trenutno pokušavamo izvući najbolje što možemo iz ovoga kako bismo imali što bolje znanje i što bolje funkcionirali, nakon svega ovoga“, kazala je Matea Martinović, predsjednica MREVUK-a ZDK.
Kvalitet nastave u vrijeme pandemije je nemoguće generalno procijeniti, napominju u svojim odgovorima nadležna entitetska ministarstva. Dok u Republici Srpskoj postoji jedinstven digitalni alat za sve osnovne škole, u Federaciji BiH razlika postoji od kantona do kantona, od općine do općine, od škole do škole.
“Nedostaci i poteškoće online nastave uglavnom se odnose na nepostojanje jedinstvene platforme sa kvalitetnim online sadržajima, na preobiman sadržaj koji se šalje učenicima, slabiju opremljenost pojedinih porodica IT uređajima, nedovoljno osnažene digitalne kompetencije, kao i veliki pritisak na roditelje da preuzmu čitav niz organizacijskih dimenzija škole“, saopćeno je iz Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke.
“Nastavnicima je preporučeno da se fokusiraju na, prema njihovom mišljenju, važne dijelove nastavnih jedinica propisanih važećim nastavnim planom i programom kako bi učenici do kraja školske godine savladali gradivo koje im je važna stepenica za nastavak školovanja“, navedeno je iz Ministarstva prosvjete i kulture RS.
Znanje, a ne ocjena, zaključak je resornog ministarstva u Kantonu Sarajevo gdje je omogućen povratak učenika u školske klupe, ali se neočekivano veliki broj njih odlučio za online nastavu. To je suprotno iskustvu Selme Behlulović razrednice jedinog odjeljenja osmog razreda u Osnovnoj školi Aneks.
“Mi smo svi bazirali svoj rad na vježbanju onoga što smo radili tokom online nastave, dakle, ne trebaju biti opterećeni ocjenama. Vjerovatno roditelji nisu iščitali te upute i nisu možda vjerovali da će se tako raditi“, kazala je Selma Behlulović, nastavnica bosanskog jezika i književnosti.
Nadležni poručuju da ništa ne može nadomjestiti interakciju između nastavnika i učenika, stoga se pruža puna podrška povratku u školske klupe gdje za to postoji epidemiološka opravdanost. Uz sve navedene poteškoće obrazovni proces se u protekloj godini suočio i sa brojnim nelogičnostima.
I dok su sportsko-rekreativne veći dio pandemije uglavnom bile bez ograničenja i posebnih restrikcija, nastava tjelesnog i zdravstvenog odgoja u Kantonu Sarajevu čeka na povratak učenika u sale i dvorane.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!