Škola je otvorila vrata i učenicima viših razreda u Kantonu Sarajevo. Od danas su u školskim klupama učenici 7. i 8. razreda. No, interes nije ni približno velik kao kod učenika nižih razreda.
Ajna i Benjamin učenici su trećeg razreda. Povratak u školske klupe željno su iščekivali.
“Ja sam mnogo sretna i zadovoljna. Jedva čekam da se družim sa drugarima, drugaricama”, kaže Ajna Dedić.
“Meni je baš fino vratiti se. Mogu vidjeti sve drugare i može nam baš dobro učiteljica objasniti ove lekcije što ćemo raditi. Jer online je malo teže. Ne može nam baš fino sve objasniti”, smatra Benjamin Ahatović.
Škola – za i protiv
A nekoj djeci ne može nikako jer nemaju adekvatnu opremu, ističu iz Vijeća roditelja. Naglašavaju da taj problem postoji uprkos angažman svih u nastavnom procesu. Pa i samih građana.
“Kombinovani model nastave nije adekvatan model nastave jer nažalost nije u svim školama pravilo da se nastava iz učionice prenosi i video linkom. Znači učenicima koji prate od kuće. Tu se primjenjuje tzv. pasivni model gdje se dostavljaju samo materijali učenicima i to je to”, kaže Elvira Kavazović, Vijeće roditelja KS.
Đaci određenih razreda podijeljeni u grupe. Jedni idu na nastavu, drugi sjede kući, čekaju svoj red. Tako ukratko roditelji objašnjavaju aktuelne probleme. Roditelji srednjoškolaca nezadovoljni su neriješenim pitanjem prijevoza. Ističu time se povećava rizik od zaraze. Roditelji čija djeca pohađaju niže razrede uglavnom odobravaju povratak u školske klupe.
Anketa:
“Bolje bi bilo da idu u školu, u svakom slučaju. Obzirom da kući online to je već opterećenje i za roditelje i za djecu. Mislim u svakom slučaju bolje da idu u školu”.
“Svugdje u svijetu zadnje su se zatvarale škole. Samo su se kod nas prvo škole zatvorile. Jer je korona bila samo u školi, izgleda ovdje kod nas, a sve ostalo nije bio nikakav problem”.
“Vidjet ćemo. Nadam se da će sada malo realnije biti ocjene djece. Mislim da do sada nisu bile baš realne kada je online, ali vidjet ćemo šta će se desiti”.
Prisutan strah
Ocjene su, kažu neki od roditelja, razlog manjeg interesa povratka u klupe 7. i 8. razreda. Iz resornog ministarstva poruka – ocjena nije mjerilo znanja
“Čini mi se da postoji neka bojazan i strah možda čak i od ocjena i od ispitivanja. Mada je ministarstvo dalo jasne upute našim kolegama da ocjena ne treba biti prioritet u ovom periodu. Nego samo proces socijalizacije njihovog druženja i laganog povratka u naše učionice”, pojašnjava Nihada Čolić, Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo.
Jer učionice su primarno mjesto obrazovnog procesa. Naglašava ovo struka.
“Radujemo se svakom djetetu koje se ipak kada vidi svoje drugare u školskim klupama odluči da ponovo bude tu sa nama. Ono što mogu kao pedagog reći jeste da je ipak škola primarno mjesto djeteta. Sva djeca bi, uz povoljne epidemiološke uslove i odluke kriznih štabova, trebala biti u školskim klupama”, smatra Samela Alagić, pedagog-psiholog.
Zlatna pravila pandemije najmlađi su već odavno naučili.
N1: Pranje ruku?
Učenica: Da.
N1: Maske?
Učenica: Da.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare