Kako prevazići izazove?
Stres na početku školske godine: Roditelji, djeca i nastavnici u začaranom krugu sistema

Početak školske godine za mnoge roditelje i djecu ne znači samo nove knjige i obaveze, već i stres, neizvjesnost i osjećaj nemoći pred zastarjelim obrazovnim sistemom. O izazovima sa kojima se susreću razgovarali smo sa Namirom Ibrahimovićem iz Centra za obrazovne inicijative Step by step i Daliborom Tanićem iz Vijeća roditelja KS.
Dalibor Tanić ističe da se roditelji, učenici i učenice nalaze u začaranom krugu koji traje godinama.
"To je jedan sistem koji je preslikan i ponavlja se iz godine u godinu. Pokušavamo da izađemo iz njega, ali ne postoji nikakav prostor za bilo kakav manevar da izađemo iz njega, i to je veliki stres za roditelje, i za učenike i učenice", kaže on.
Dodaje da su roditelji često nesvjesno uvučeni u rješavanje problema koji prevazilaze njihove mogućnosti.
"Mi smo nesvjesno ušli u ovaj sistem. Uključeni smo i u neke vrlo ozbiljne stvari. Došlo je do toga da roditelji moraju podizati svoj glas i postavljati pitanja, nečega što nije naše. Postoji veliki broj stvari koje se nas ne tiču, a to su politička pitanja, nešto što se rješava na nivou vlade i općina. Ali jednostavno smo primorani da se bavimo i tim stvarima, sve zbog nesavršenosti sistema", navodi Tanić.
Djeca, roditelji i nastavnici ne raduju se školi
Namir Ibrahimović naglašava da problem počinje od samog odnosa prema školi i obrazovanju.
"Glavni problem je što se ni djeca, ni roditelji, ni nastavnici ne raduju početku školske godine. Ako krenemo od suprotnog nivoa – 'zar opet moram u školu', onda imamo problem. Onda zašto nešto ne promijenimo? Jasno mi je zašto se ne uživa u obrazovnoj ustanovi, ovakvoj kakva je sada postavljena. Naravno, postoji i znatiželja i radost kad se kreće u naredni razred, a i prvačićima je radost", ističe Ibrahimović.
Navodi i da je ključ u promjeni pristupa nastavnicima, učenicima i učenju.
"Mi moramo omogućiti djeci da kažu šta misle, otvoriti priliku da jedni od drugih uče, ponuditi im kvalitetan materijal, podići ih. Ključna stvar je da nastavnici moraju biti u fokusu bilo kakve obrazovne politike. Biti u fokusu znači da im se mora dati veća sloboda, moraju i oni biti ti koji će pokušavati raditi drugačije sa djecom, moraju biti za svoj rad nagrađeni više i imati mogućnost da kažu šta njima treba kako bi ta učionica bila drugačija. Škola treba da bude najradosnije i najkorisnije mjesto za djecu", kaže Ibrahimović.
Roditelji traže odgovore
Jedan od problema s kojima se roditelji često susreću jeste nedostatak informacija i kontinuiteta u nastavi.
"Moramo postaviti pitanje, na primjer, zašto moje dijete mijenja nastavnicu engleskog jezika nekoliko puta. Jer smo shvatili da nemamo nikakav feedback. Roditelji su zbunjeni i prirodna je reakcija – hajde da mi nešto uradimo. Ali pogrešno je da sebi stavljamo na teret ono što bi sistem trebao rješavati", kaže Tanić.
Obrazovni sistem, kakav trenutno postoji, stavlja veliki teret na roditelje, djecu i nastavnike. Svi akteri osjećaju posljedice nedostatka komunikacije, podrške i vizije, dok prostor za promjene gotovo da ne postoji. Kako poručuju naši sagovornici, neophodno je stvoriti sistem koji će biti fleksibilniji, pravedniji i usmjeren ka potrebama učenika, nastavnika i roditelja.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare