Karlo Hunjet, direktor kompanije Nestlé za BiH: Naši brendovi imaju svrhu

Promo 18. dec 202412:53 0 komentara
Karlo Hunjet

Svjetska prehrambena kompanija Nestlé u godini na izmaku zabilježila je zapažene uspjehe na tržištu Bosne i Hercegovine, a takvi sjajni rezultati ostvareni su zahvaljujući strateškom pristupu koji kombinuje inovacije, održivost i doprinos lokalnoj zajednici. Karlo Hunjet, direktor kompanije Nestlé za Bosnu i Hercegovinu, govorio je o poslovanju na lokalnom tržištu, izazovima i prilikama, kao i uspješnoj implementaciji inicijative „Čista umjetnost“ te programa Zdravo!.

Kompanija Nestlé na tržištu Bosne i Hercegovine ostvarila je organski rast od 1,8% u prvih devet mjeseci 2024. godine. Jeste li zadovoljni takvim rezultatima i čemu ih pripisujete?

Za uspjeh kompanije Nestlé na tržištu Bosne i Hercegovine zaslužni su prije svega zaposlenici. Iako je Bosna i Hercegovina relativno malo tržište, ponosan sam na cijeli naš tim, ali i sve kolegice i kolege koji više ne rade u kompaniji, jer su proteklih godina svojim radom, trudom i predanošću doprinijeli da Nestlé u Bosni i Hercegovini postane ono što je danas. Govoreći o prodajnim rezultatima za prvih devet mjeseci ove godine, ostvarili smo ih prvenstveno zahvaljujući brendu Purina, te rastu u kategorijama konditorskih proizvoda, hrane i Nestlé Professional. Uz uspješno poslovanje, fokusirani smo na ostvarivanje održivog rasta i na tome nastavljamo raditi i dalje.

Koji Nestlé brendovi ostvaruju najbolji učinak na tržištu Bosne i Hercegovine?

Tržište se neprestano mijenja, a potrošači su sve zahtjevniji i informiraniji. U kompaniji Nestlé, prioritet i obaveza je osigurati visokokvalitetne proizvode koji zadovoljavaju očekivanja potrošača. Također, želimo ostvariti pozitivan utjecaj na živote zaposlenika, partnera, djece, odraslih i kućnih ljubimaca. Naš raznolik portfolio od mnogo svjetski poznatih brendova omogućuva nam da zadovoljimo različite potrebe i preferencije. Posebno bih istaknuo brendove Purina, Nescafé i Thomy koji ostvaruju najbolji učinak na tržištu Bosne i Hercegovine. Izdvojit ću primjer Purine, brenda hrane za kućne ljubimce. Purina je na tržištu Bosne i Hercegovine uspješna jer smo s hranom za kućne ljubimce zastupljeni u svim segmentima. Dakle, u kategoriji hrane za pse, za mačke, suhoj hrani itd., ali smo prisutni i u svim kanalima prodaje, uključujući trgovine, specijalizirane trgovine za kućne ljubimce kao i trgovine koje prodaju veterinarski program.

Koji su to izazovi s kojima se suočavate na tržištu Bosne i Hercegovine?

Proteklih nekoliko godina doživjeli smo rekordan i nevjerovatan rast cijena ključnih sirovina kao što su kakao, kafa, šećer, zatim rast cijena energije, transporta, distribucije… S takvim izazovima možemo se nositi samo učinkovitošću u svim segmentima poslovanja: proizvodnji, logistici, marketingu, prodaji i distribuciji. To nam je trenutno najveći izazov koji, iako nastaje na globalnom nivou, ima velik utjecaj na lokalna tržišta.

Kako vaša strategija održivog razvoja doprinosi prodajnim rezultatima u Bosni i Hercegovini?

Kao što sam rekao, glavni cilj je ponuditi potrošačima zdravije, ukusnije i održivije proizvode. Uz sve navedeno, uvijek ističemo da naši brendovi imaju svrhu. Odražava se to u ambicioznom planu Net Zero Roadmap kojem je cilj smanjiti utjecaj kompanije na okoliš na globalnom nivou u narednim decenijama te postići ugljičnu neutralnost do 2050. godine. Čak 86,6% naših pakovanja dizajnirano je da se može reciklirati, ponovno koristiti ili kompostovati. U proizvodnim pogonima sve se više koriste obnovljivi izvori energije. Nadalje, nastojimo nabavljati sirovine čije je porijeklo moguće pratiti. Kao kompanija koja na svjetskom nivou posluje već više od 150 godina, cilj je da do 2030. godine 100% ključnih sastojaka, poput kafe i kakaa, bude nabavljeno iz odgovornih i održivih izvora. Istaknut ću KitKat kao primjer – to je naš prvi globalni brend čokolade koji koristi kakao iz 100% održivih izvora u skladu s Nestlé Cocoa Planom i certifikatom Rainforest Alliance. Kakao za KitKat nabavljen je od porodičnih poljoprivrednih domaćinstava iz Obale Slonovače, koje su uključene u Nestlé Income Accelerator Program. Cilj programa je doprinijeti smanjenju jaza u prihodima porodica koje se bave uzgojem kakaovca, pritom smanjujući rizik od dječjeg rada. Ove inicijative pomažu u izgradnji povjerenja među potrošačima koji su sve više skloni odabiru brendova koji se zalažu za održivost. Svi ovi napori podržavaju slogan “Good food, Good life” koji je okosnica poslovanja kompanije.

Karlo Hunjet

Koju korist od vaše kompanije imaju lokalne zajednice u Bosni i Hercegovini?

Uz osiguranje radnih mjesta i doprinosa ekonomiji svoj doprinos lokalnoj zajednici možemo podijeliti na tri segmenta. Globalni program ‘Nestlé for Healthier Kids’ u Bosni i Hercegovini uspješno provodimo u osnovnim školama širom Bosne i Hercegovine više od 14 godina kroz kontinuiranu edukaciju pod nazivom Zdravo! kojoj je glavni cilj potaknuti djecu na usvajanje zdravih životnih navika kroz pravilnu ishranu i redovnu fizičku aktivnost. Nadalje, već četvrtu godinu zaredom u Bosni i Hercegovini provodimo inicijativu ‘Čista umjetnost’ koja se bavi upravljanjem otpadom s naglaskom na elektronski i digitalni otpad. Uz sve to, ove smo godine strateški pristupili donacijama hrane u Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Hrvatskoj te smo se povezali s udruženjima i institucijama koje osiguravaju da hrana dođe do onih kojima je najpotrebnija, pa smo tako samo u ove godine u Bosni i Hercegovini donirali više od tri i po tone svojih proizvoda. Sve ove aktivnosti ne bismo mogli provesti bez snažne podrške partnera kojima se ovom prilikom od srca zahvaljujem.

Nestlé stavlja poseban akcenat na smanjenje otpada, a inicijativa ‘Čista umjetnost je umjetnost čišćenja’ privukla je veliku pažnju javnosti u Bosni i Hercegovini. Kakvi su vaši utisci o uspjehu ove kampanje i koliko su danas važne zelene prakse za vašu kompaniju i potrošače?

Inicijativa “Čista umjetnost” koja se ove godine intenzivno bavila digitalnim otpadom privukla je iznimno veliku pažnju javnosti, posebno studenata, ali ih je i potakla na konkretnu akciju što je izuzetno ohrabrujuće i motivirajuće. To ukazuje na sve veću svijest građana o važnosti očuvanja okoliša i smanjenja otpada. Kroz ovu inicijativu, cilj je osvijestiti da svako od nas malim koracima može napraviti konkretne promjene i doprinijeti budućnosti s manje otpada. Podaci vezani uz digitalni otpad posebno su nas iznenadili, pa čak i šokirali, jer ga zbog njegove nevidljivosti nismo ni svjesni. Zato nije ni čudo da ga zovu tihom prijetnjom koja ima sve značajniji utjecaj na okoliš, a svi ga generiramo i svi možemo doprinijeti njegovom smanjenju. Posebno mi je drago što su se inicijativi čišćenja digitalnog otpada pridružili studenti brojnih fakulteta u Bosni i Hercegovini te očistili, odnosno oslobodili više od 46 terabajta digitalnog prostora! Samo za ilustraciju, to je prostor dovoljan za pohraniti devet miliona fotografija. Ovaj rezultat dokazuje da studenti ne samo da prepoznaju značaj očuvanja digitalnog okruženja, već i aktivno rade na tome jer žele zeleniju i čišću budućnost. I posebno priznanje dobili smo kada su ovi spomenuti terabajti dodani globalnom rezultatu povodom globalnog dana čišćenja digitalnog otpada. To je zaista sjajno priznanje!

Nestlé u Bosni i Hercegovini već godinama sprovodi i program ‘Zdravo!’ koji ima za cilj unapređenje ishrane i načina života djece. Kakav je do sada bio odziv i u kolikoj mjeri ovakvi programi utiču na svijest o važnosti zdrave ishrane i fizičke aktivnosti kod najmlađih?

Globalni program ‘Nestlé for Healthier Kids’ u Bosni i Hercegovini uspješno provodimo u osnovnim školama širom Bosne i Hercegovine više od četrnaest godina kao kontinuiranu edukativnu inicijativu pod nazivom Zdravo!. Ove godine je program ušao u novu fazu pod sloganom „Jedi pravo, živi zdravo“. Udružili smo se s nutricionistima iz Udruženja za primijenjeni nutricionizam Bosne i Hercegovine te smo za učitelje i nastavnike organizirali radionice o pravilnoj ishrani djece školskog uzrasta. Radionice su održane u Sarajevu, Tuzli, Banjoj Luci i Mostaru, i na njima je učestvovalo čak 140 učitelja i nastavnika iz 66 osnovnih škola. Svi su oni na radionicama dobili potrebna znanja i podršku da program sada mogu uključiti u nastavni kurikulum.

Koji su planovi kompanije Nestlé za tržište Bosne i Hercegovine u narednim godinama? Možemo li očekivati lansiranje nekih novih proizvoda i na kojima aktivnostima ćete raditi u budućnosti?

Kada govorimo o kompaniji Nestlé, riječ je prije svega o inovativnoj kompaniji od prvih dana. Osnivač kompanije Henri Nestlé kao farmaceut se krajem 1860-tih suočio s visokom stopom smrtnosti dojenčadi. Upotrijebio je svoje znanje i razvio formulu za dojenčad Farine Lactée koja je vrlo brzo postigla uspjeh i počela se prodavati širom svijeta te spasila mnoge živote. Nestlé je i danas posvećen razvoju inovativnih proizvoda koji poboljšavaju kvalitetu života. Više od 4.000 zaposlenika na globalnom nivou radi u istraživanju i razvoju u kojeg Nestlé godišnje ulaže više od 1,7 milijardi švicarskih franaka. Imajući to na umu, Nestlé će sigurno i dalje uvoditi na tržište razne inovacije pri tome osluškujući potrebe potrošača. Govoreći o bližoj budućnosti, najveći potencijal vidim u jačanju prisutnosti u svim kanalima prodaje (trgovina, HoReCa, kanal apoteka i trgovina za kućne ljubimce), ulasku u nove kategorije, daljnjem razvoju kategorija s našim partnerima u kanalu trgovine te inovacijama po kojima je Nestlé prepoznatljiv širom svijeta.

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!