Rezultati ankete Hrvatske gospodarske komore o utjecaju koronavirusa na poslovanje pružatelja obiteljskog smještaja pokazuju da čak 95 posto ispitanika ima smanjen broj rezervacija u odnosu na prošlu godinu, unatoč tome što su tri četvrtine njih smanjivali cijene, većinom do 30 posto.
Gotovo trećina anketiranih, 31 posto, ima pad rezervacija veći od 80 posto, a 90 posto ih bilježi i otkaze rezervacija, s tim da je za srpanj i kolovoz udio otkazanih rezervacija najvećim dijelom do 60 posto, priopćeno je iz HGK.
Pretrpljena financijska šteta u prvih šest mjeseci ove godine za najveći se dio iznajmljivača, 77 posto, kreće do 50.000 kuna (6.666 eura), dok se za iduća tri mjeseca ta procjena penje na 100.000 kuna (13.333 eura), navodi se.
Samo šest posto anketiranih je odgovorilo da nemaju značajnije financijske gubitke, a među anketiranim pružateljima usluga trećina su umirovljenici, među kojima je 75 posto onih kojima je bez tih prihoda znatno ugrožena (46 posto) ili ugrožena egzistencija (29 posto).
Anketa pokazuje da oko 20 posto anketiranih ima potrebu za moratorijem postojećeg kredita, a sličan broj treba i novi kredit za opstanak do iduće sezone.
“Ovi podaci pokazuju da je obiteljski smještaj izuzetno pogođen sektor turizma o kojemu ovisi egzistencija gotovo 110.000 obitelji i koji je od neprocjenjive važnosti za poslovanje brojnih popratnih tvrtki i obrta. Trenutna popunjenost većinom je realizirana punjenjem smještajnih objekata u otkazanim i slobodnim terminima po znatno nižim cijenama, stoga predviđamo da se u konačnici ovogodišnji financijski rezultati biti neusporedivi s prošlogodišnjima”, kazala je predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK Martina Nimac Kalcina.
Više od polovice ispitanika (53 posto) izjavljuje kako su im mjere Vlade Republike Hrvatske donekle ili znatno pomogle, dok je mjere lokalnih i županijskih tijela koristilo svega 18 posto privatnih iznajmljivača, navodi HGK.
Najveći udio rezervacija (60 posto) zaprimaju putem vodećih online kanala prodaje, a manji dio izravno (30 posto) ili putem domaćih turističkih agencija (11 posto).
Anketa je potvrdila da su Hrvatskoj ključna emitivna tržišta Njemačka, Austrija i Italija te Slovenija, a vrsta smještaja koji se iznajmljuje povezana je sa korigiranjem cijena i padom rezervacija.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad