Osam pjesama kojima je suđeno da su plagijati

Showbiz 11. apr 201514:45 > 16:06
Youtube/Printscreen from the 1956 film Rock, Rock, Rock!

Bilo da je to osmoza, slučajnost, slični korijeni ili krađa - ima mnogo hit pjesama koje sumnjivo liče kao neke pređašnje.

I onda kreću sudske tužbe. Dok neki izvođači ignorišu sličajnosti sa njihovim pjesmama, drugi odmah idu na sud, zahtjevajući da dobiju naknadu za tu potencijalno kršenje autorskih prava, piše Billboard, a prenosi MTV.rs.

Od najsvježije kontroverze gdje je u pitanju bio “Blurred Lines” do Beatlesa i Chuck Berryja, pronašli smo 8 pjesama koje imaju dvije stvari zajedničke: bile su na vrhu Billboard Top 100 i bile su optužene za kršenje autorskih prava.

Marvin Gaye/Robin Thicke: “Blurred Lines”

“Blurred Lines” je bila pjesma ljeta 2013. godine i stajala je na vrhu Hot 100 čak 12 nedjelja zaredom. Porodica Marvina Gayea je primjetila neke sličnosti i tužili su Robina Thickea i Pharella da su pokrali Gayeovu pjesmu iz 1997. godine, “Got To Give It Up”. U martu ove godine, porota i sudija su stali na stranu porodice Gaye i dodjelili im 7,4 miliona dolara.

https://youtube.com/watch?v=kdnyrnLXFhg

Joe Satriani/Coldplay: “Viva la Vida”

Coldplay je imao svoj prvi broj 1 na Billboard Hot 100 2008. godine sa “Viva la Vida”, tako privukavši pažnju gitariste Joeja Satrianija koji je tvrdio da su kopirali dijelove njegovog instrumentala iz 2004. po imenu “If I Could Fly”. Bend je to nazvao slučajnošću, ali su se dvije strane ipak dogovorile na sudu 2009. godine.

 Queen & David Bowie/Vanilla Ice: “Ice Ice Baby”

Vanilla Ice je sa prepoznatljivom funky bass linijom došao do vrha Hot 100 1990. godine, što je bio prvi hip-hop broj 1 u historiji top liste. Na njegovu žalost, mnogi slušaoci su ukazali na sličnost sa pjesmom iz 1981. godine od David Bowiea i Queena “Under Pressure”. Vanilla Ice je u početku poricao sličnosti, ali je na kraju popustio i platio autorska prava izvođačima kako bi izbjegao sud.

Huey Lewis/Ray Parker Jr: “Ghostbusters”

1984. godine, Ray Parker Jr. je sve pitao “who you gonna call?” na njegovom Hot 100 broj 1 hitu “Ghostbusters”, temi filma pod istim imenom. Huey Lewis je čuo pjesmu i odgovorio sa advokatom. Lewis je tužio Parkera da je kopirao njegovu pjesmu “I Want a New Drug”. Dvije strane su se na kraju dogovorile na sudu.

 Jorge Ben Jor/Rod Stewart: “Do Ya Think I'm Sexy?”

Brazilski muzičar Jorge Ben Jor tvrdio je da Stewartov hit iz 1979. “Do Ya Think I'm Sexy?” sadrži dijelove njegove pjesme “Taj Mahal”. Uspjeli su da se dogovore sve van suda, a u autobiografiji iz 2012. godine, Stewart je priznao da je možda “nesvjesno iskopirao dijelove pjesme”.

Ronald Selle/Bee Gees: “How Deep Is Your Love”

Skoro 6 godina nakon što su Bee Gees harali top listama sa “How Deep Is Your Love” kasne 1977. godine, tekstopisac po imenu Ronald Selle ih je optužio da je njihov hit ukraden njegov demo iz 1975. “Let It End”. Iako je porota prvo presudila u korist Sellea, sudija je odlučio u korist Bee Geesa uprkos odluke porote. Žalba višem sudu je također otišla u korist Bee Geesa.

The Chiffons/George Harrison: “My Sweet Lord”

https://youtube.com/watch?v=0kNGnIKUdMI

Kada je George Harrison zareckao svoj prvi solo broj 1 na Billboard Hot 100 decembra 1970. godine sa “My Sweet Lord”, stvari su izgledale odlično za bivšeg Beatleasa. Šest godina kasnije, pravna borba je ublažila malo tu pobjedu kada je sud odlučio da je “nesvjesno” kopirao pjesmu “He's So Fine” od Chiffonsa.Harrison je je kasnije izjavio da ga je ova sudska borba previše “paranoisala” i da neko vrijeme nije mogao da piše nove pjesme.

Chuck Berry/The Beatles: “Come Together”

Može se reći da čovjek koji je u velikoj mjeri zaslužan za kreiranje rock ‘n’ rolla, mogao da tuži bilo kog izvođača 50-ih i 60-ih godina za kopiranje njegovog zvuka. Dok Berryja nisu pretjerano zanimale te stvari, ljude koji su vlasnici njegovih autorskih prava su vrlo zanimale. Big Seven Music Corp. (čiji je vlasnik Morris Levy) je tužio Johna Lennona zbog navodnih sličnosti između Berryjeve pjesme “You Can't Catch Me” i pjesme Beatlesa “Come Together”, broj 1 hita iz 1969. godine. Berryjeva pjesme sadrži riječi “Here come a flat-top, he was movin’ up with me” dok se u Lennonovoj kompoziciji može čuti “Here come ol’ flat-top, he come groovin’ up slowly”. Sve je dogovoreno van suda, i Lennon se tu dogovorio da snimi tri rock ‘n’ roll pjesme u vlasništvu Levyja. Zvanično su izbačene samo dvije: “Ya Ya” i “You Can't Catch Me”, prenosi MTV.rs.

https://youtube.com/watch?v=hrDoy4LDDCg