Sa osvajanjem Svjetskog prvenstva Lionel Messi zaokružio je svoju karijeru. Mundijal u Kataru bio je šlag na tortu bogate torte. No izgleda da Argentinac neće tako brzo u penziju.
Sutra bi se možda mogao pojaviti na travnjaku prvi put nakon osvajanja “svetog grala“ nogometa. Paris Saint Germain dočekuje Angers u 18. kolu francuske lige. Međutim, to je Parižanima u drugom planu.
U prvom je očekivano produljenje ugovora za još jednu ili dvije godine koje bi se trebalo dogoditi u bliskoj budućnosti. Kako su pisali francuski i španski mediji, Messijev otac i menadžer Jorge posjetio je Pariz prije početka Svjetskog prvenstva. Navodno je s katarskim vlasnicima dogovorio produljenje. Sada se očekuje da za koji dan opet posjeti Pariz i formalizira dogovor.
Messi produžuje ugovor s PSG-om
Messijev trenutačni ugovor ističe na kraju sezone, a Parižani uvjeravaju da će im na stol baciti ponudu koju je nemoguće odbiti. Bit će to faraonski ugovor. Podrazumijeva se da Messi može očekivati povećanje plaće. Najbitnije je da želi nastaviti igrati u PSG-u. U Parizu je sretan, obitelj mu se već prilagodila na sredinu. Nije bilo toliko teško, Grad svjetla nudi bezbrojne mogućnosti.
I Parižani su presretni što u svojim redovima imaju kapitena novog svjetskog prvaka, Argentine, iako je u finalu slavio protiv Francuske, matične zemlje pariske ekipe. Tako i tako sve ostaje u PSG-u, i zlato (Messi) i srebro (Mbappe).
PSG već trlja ruke. Novi Messijev ugovor značit će ogroman izdatak, ali će donijeti i veliku korist. Messi je do sada u PSG-u zarađivao 30 miliona neto godišnje. Iako ima 35 godina, može očekivati povišicu.
Parižani žele Messijev status “svjetskog kralja“ učiniti još profitabilnijim i to dobro kapitalizirati. Prije svega prihodima, ali i imidžom. Ideja je PSG-a da cijelom svijetu poruči kako će se Messi umiroviti u Parizu. Na taj način će smanjiti Messijevu dugogodišnju identifikaciju s Barcelonom.
Leo odlazi u mirovinu u Parizu!
Leo odlazi u mirovinu u Parizu! To je slogan kojim PSG želi pokoriti tržišta, povećati zaradu i učvrstiti status velikog kluba. Prema pisanju argentinskog El Economista, otkako je Messi stigao u PSG prihodi pariskog kluba porasli su za oko 700 miliona eura, i to samo u prvoj godini, a PSG nije osvojio Ligu prvaka. PSG je Messijevim dolaskom privukao 10 novih sponzora.
Efekt je bio finansijsko povećanje sponzorskih ugovora. Ugovori između 3 i 5 miliona porasli su između 5 i 8 miliona eura. Neki od tih sponzora su svjetski brandovi kao što su: Dior, Gorillas, Crypto.com, PlayBetR, GOAT, Snart Good Thins, Volt, Big Cola, Sports Water i Autohero.
Messijevim dolaskom PSG je osjetno povećao prodaju dresova. U prvoj godini Messijeva ugovora prodao je ukupno više od milijun dresova, s cijenom između 90 i 160 eura svaki. Više od 60% njih s imenom argentinske zvijezde.
Potražnja je rasla između 30% i 40%. Sponzorskim ugovorom s Nikeom PSG puni blagajnu s oko 75 miliona eura godišnje. Ugovoru je potpisan do 2032. godine. Naravno da se PSG nada da će povećati te rezultati ako Messi stavi potpis na produljenje ugovora, iako je jasno da potražnja za dresovima obično opada nakon prve godine.
PR stroj radi punom parom
Naravno da Messi puno znači PSG-u u igračkom i marketinškom smislu. Tu nema zbora. No kada je riječ o zaradama i troškovima, ipak sve uvijek treba uzeti s rezervom. Klubovi koji dovedu velike zvijezde uvijek se trude opravdati velike izdatke prema javnosti i svojim navijačima tako što će proširiti priču kako su znatno povećali zaradu njihovim dolaskom. Špranca je uvijek ista.
Tada upregnu uštimani PR stroj koji se sve u šesnaest raspiše o poslovnim uspjesima. Sjetite se samo kako je Juventus predstavio dolazak Cristiana Ronalda. Kao, praktički sve izdatke pokrivaju povećanom zaradom, da bi ga se naposljetku brže-bolje riješili jer su zaronili u finansijske dubioze. Da je to sve baš tako, tko bi uopće prodavao Messija ili Ronalda!?
Zašto bi se Real, Barca, Manchester United ili Juventus, klubovi koji su po veličini i snazi branda ipak daleko iznad PSG-a, dakle, mogu računati na veće sponzorske ugovore, rješavali koke koja liježe zlatna jaja i pokriva sve troškove.
Znamo da je Barca zamalo financijski krahirala i još uvijek je pod teretom dugogodišnje loše poslovne politike. Jedan od najvećih utega Kataloncima je bila ogromna Messijeva plata, a prije toga i Neymarova. Obojicu više nisu u Barceloni, Neymar već odavno.
Napuhavanje proračuna
Kada neki mediji pišu o zaradi od prodaje od dresova, zlobnici će reći u naručenim tekstovima, rijetko ćete pročitati da klubovi dobivaju samo postotak na svaki prodani dres. Nisu proizvođači opreme tako ludi da na godišnjoj razini sponzoriraju velike klubove sa stotinjak miliona eura i još im prepuste glavninu zarade od prodaje dresova. Davno bi propali da je tako. Iznosi se kreću između 10 i 20 posto.
Ako Messi ima neto plaću 30 miliona eura godišnje, to klub stoji oko 60 miliona u bruto iznosu. Gdje su još premije i bonusi. Samo u pariškom klubu znaju koliko tačno vrate u škrabicu od realnih sponzorskih ugovora, a koliko moraju posegnuti u vlastiti petrodolarski džep kako bi napuhali proračun i pokrili izdatke.
Tužakanje konkurenata, prečesto i licemjerno, o nelojalnoj konkurenciji, priče o kršenju financijskog fair-playa i dosadašnje UEFA-ine kazne s time su usko povezane, jednako kao i političko-ekonomska situacija u najvećim europskim zemalja koja je dopustila ulazak američkog, arapskog, kineskog, ruskog i inog kapitala u njihove lige. Najveći klubovi su dugo žmirili na pumpanje proračuna novih divova. Ne treba biti odveć promoćuran da bi se zaključilo kako su od toga svi imali i imaju tekakve koristi, piše Gol.hr.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!