Quest za N1: Ne vjerujem da je malezijski avion bio otet

Svijet 04. mar 201616:37 > 16:49
N1

Nestanak aviona MH 370 ostaje jedna od najvećih tajni. U nedjelju će se obilježiti dvije godine od nestanka. Reporter CNN-a Richard Quest za N1 je komentirao ovu priču.

Je li otkriće dijelova u Mozambiku donijelo neke nove tragove i zaključke?

To još uvijek zaista ne znamo, ovi novi ostaci koji su pronađeni, trebamo ih prvo istražiti. Prvo jesu li to uopće dijelovi aviona, drugo, jesu li to ostaci Boeinga 777, i na kraju jesu li to dijelovi nestalog zrakoplova MH 370. U ovom trenutku nije jasno potvrđena ni jedna od tih činjenica. Trenutno su predstavnici malezijske kompanije na putu prema Mozambiku i ako se potvrdi neka od ovih činjenica, ti ostaci će biti prebačeni u Australiju.

Imamo li nekih novih informacija što je razlog nestanka aviona prije dvije godine?

To je zapanjujući dio priče o avionu MH 370, jer i poslije dvije godine traje teška i sveoubuhvatna potraga za temeljnom činjenicom koja je ista od samog početka. Nema novih saznanja, nema novih otkrića, ista je krivulja satelitskih zapisa. Ono što trebamo je krenuti od onih najjednostavnijih zabilježenih tragova leta i napraviti zaključke. Kako je došlo do poniranja aviona, što se dogodilo tokom tog dijela leta. U ovom trenutku smatra se da je avion letio samostalno, da nije bio izvan kontrole i da je letio sve dok mu nije ponestalo goriva i da se srušio kod zapadne obale Australije.

Richarde, imaš li neko svoje mišljenje o brojnim teorijama koje su se pojavile?

Da, ne vjerujem u teorije kako je avion bio otet. Niko nije preuzeo odgovornost za otmicu i nema dokaza za tako nešto. Ne dajem nikakvu vjerodostojnost teoriji o otmici. Ne vjerujem ni u teoriju zavjere da je riječ o nestanku povezanom sa vladom koja to prikriva. Vjerujem da teorija o pilotu koji je odlučio počiniti samoubistvo može biti moguća, ali i za to ne vidim nikakvih dokaza. U ovom trenutku ja i dalje vjerujem da je riječ o mehaničkom kvaru. Da se dogodilo nešto što je omelo posadu da nastavi normalno letjeti. Znam da je mnogo stručnjaka, da je mnogo avio eksperata koji tvrde da to nije izvjesno, ili teško moguće. Ali ja zaista ne vjerujem da možemo osuditi oba pilota, ili jednog od pilota za masovno ubistvo, zato što je možda jedan od njih imao bračnih problema.

Na kraju dana, kako se trebamo svi zajedno nositi sa ovom, jednom od najvećih tajni savremenog vazduhoplovstva? Trebamo li otići i kupiti kartu bez ikakvog oklijevanja?

O da, apsolutno. Bilo je više od tri milijarde zračnih letova prošle godine. To je povijesni rekord. Osim toga, bila je to povijesno najsigurnija godina u povijesti vazduhoplovstva. Stoga nemam nikakve zadrške. Da, idite i kupite karte za letove avionima. Uživajte u putovanju. Posebno u Evropi s toliko puno niskobudžetnih kompanija. Nikada nije bilo bolje vrijeme za letenje. S nižim cijenama i toliko puno različitih destinacija. Možda zvučim kao zastupnik vazduhoplovnih kompanija, ali zaista ovo je zasigurno zlatno vrijeme, posebno u Evropi sa tako puno kompanija kao što su Wizz, Easy Jet, Ryanair, German Wings… Ovo je zaista trenutak za putovati i vidjeti svijet po vrlo razumnim cijenama.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.