Coca-Cola vodeća svjetska robna marka-zagađivač plastikom

Svijet 27. mar 202516:08 0 komentara
Ilustracija/Pixabay

Do 2030. proizvodi Coca-Cole činit će procijenjenih 602 miliona kilograma plastičnog otpada koji ulazi u svjetske oceane i vodene puteve svake godine, navodi se u analizi koju je u srijedu objavila neprofitna organizacija Oceana. Radi se o količini plastike koja je dovoljna da napuni želudac kitova dugih 18 metara.

Izvještaj je objavljen dok raste zabrinutost zbog rizika po ljudsko zdravlje koje predstavlja širenje mikroplastike, koju naučnici sve više povezuju s rakom, neplodnošću i bolestima srca.

“Coca-Cola je daleko najveći proizvođač i prodavač pića na svijetu”, rekao je Matt Littlejohn, koji vodi kampanje organizacije Oceana usmjerene na korporativne onečišćivače.

Prema studiji iz 2024. objavljenoj u časopisu Science Advances, Coca-Cola je vodeća svjetska robna marka-zagađivač plastikom , a slijede je PepsiCo, Nestlé, Danone i Altria.

Oceanina procjena temelji se na Coca-Colinim javno objavljenim podacima o ambalaži od 2018. do 2023., u kombinaciji s predviđanjima rasta prodaje kako bi se stvorio scenarij “poslovanja kao i obično”.

Rezultat: predviđa se da će upotreba plastike u kompaniji premašiti 4,13 miliona tona godišnje do 2030. godine.

Kako bi procijenili koliko će te plastike dospjeti u vodene ekosisteme, istraživači su primijenili recenziranu metodu koju je razvio međunarodni tim naučnika i objavila u akademskom časopisu Science 2020. da bi došli do procjene od 602 miliona kg, što je ekvivalentno gotovo 220 milijardi boca od pola litre.

Ilustracija/Pixabay

Za Oceanu, najjasnije rješenje za smanjenje ove zapanjujuće brojke leži u vraćanju višekratne ambalaže – bilo u obliku povratnih staklenih boca, koje se mogu ponovno upotrijebiti 50 puta, ili debljih PET plastičnih spremnika, koji su dizajnirani za 25 upotreba.

Sama Coca-Cola je 2022. godine priznala da je višekratna ambalaža “među najefikasnijim načinima za smanjenje otpada” i posvetila se cilju postizanja 25% ambalaže do 2030. godine.

Ali to je obećanje tiho odbačeno u najnovijem planu održivosti, objavljenom u decembru 2024.

Ažurirani ciljevi kompanije umjesto toga usmjereni su na povećanje recikliranog sadržaja u ambalaži i povećanje stope prikupljanja – istovremeno naglašavajući značajne izazove u recikliranju boca soda i mijenjanje navika potrošača.

Zagovornici zaštite okoliša već dugo upozoravaju na pretjerano oslanjanje na recikliranje, tvrdeći da ono često služi za prebacivanje krivnje na potrošače, umjesto da se bavi korijenom krize.

“Recikliranje je sjajno, nemojte me krivo shvatiti”, rekao je Littlejohn. “Ali ako ćete koristiti recikliranu plastiku za proizvodnju više plastike za jednokratnu upotrebu, to je problem”.

Proizvodnja plastike oslanja se na naftu, što korporativnu upotrebu plastike čini direktnim pokretačem klimatskih promjena.

Ipak, postoji razlog za nadu: Coca-Cola već upravlja velikim sistemima za ponovno punjenje u nekoliko zemalja, uključujući Brazil, Njemačku, Nigeriju, pa čak i dijelove Sjedinjenih Država, poput južnog Teksasa.

“Imaju najveću infrastrukturu za višekratnu upotrebu od bilo koje druge kompanije za proizvodnju pića i imaju sposobnost da to razviju i pokažu put ostatku industrije”, rekao je Littlejohn.

U izjavi za AFP, glasnogovornik Coca-Cole rekao je da dok su napori kompanije trenutno usmjereni na korištenje više recikliranih materijala i poboljšanje sistema prikupljanja, “ulagali smo i ostajemo predani proširenju naših mogućnosti ponovnog punjenja, a taj će se rad nastaviti kao dio naše strategije usmjerene na potrošače”.

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!