Kinezi veličaju Hamas

Hamas Military Wing via REUTERS

Sa zelenom trakom za glavu, maskirnom uniformom i palestinskom zastavom, muškarac obučen kao borac Hamasa pojavljuje se na video snimku na društvenim mrežama kako pušku i nož drži uperene u kameru.

Međutim, on nije član Hamasa ili bilo koje druge oružane grupe, već je vloger na kineskoj video stranici Bilibili.

U protekla dva mjeseca, korisnici interneta u Kini navijali su za Hamas i dijelili crtane filmove s Hamasovim borcima na Bilibili i drugim kineskim društvenim mrežama.

Neki su objavili fotografije sebe kako se oblače kao borci Hamasa. U jednom crtanom filmu, tri nasmijane mačke obučene kao Hamasovi borci sjede na zemlji u tunelu, a svaka jede konzervu graha.

U blizini se nalazi automatsko oružje. Jedan komentator: “Kako slatko!”, drugi kaže: “Kada se žrtvuješ za ljude, nemaš čega da se plašiš.”

Video snimci, koji se pojavljuju svaki dan, naglašavaju koliko ljudi u Kini prihvaća narativ da je Hamas, kojeg su Sjedinjene Države proglasile terorističkom organizacijom, uključen u legitimnu nacionalno-oslobodilačku borbu.

U sedmicama nakon što je sukob Izraela i Hamasa izbio 7. oktobra, ogromna podrška palestinskoj strani preplavila je kineski internet praćen snažnim antisemitskim osjećajima.

Međutim, Manya Koetse, osnivačica i glavna urednica novinske web stranice “What's on Weibo”, kaže da su se antisemitski komentari na kineskom internetu značajno smanjili od sastanka između američkog predsjednika Joea Bidena i kineskog lidera Xi Jinpinga sredinom novembra.

Rekla je da je to možda zato što je kineska vlada pooštrila kontrolu ili zato što rat više nije vruća tema na društvenim mrežama.

“Od sastanka Biden-Xi čini se da su Weibo i Douyin [kineska verzija TikToka] ulagali napore da antisemitski videozapisi i objave budu manje vidljivi. Palestina više”.

Na rutinskom brifingu za novinare 30. oktobra, glasnogovornik kineskog ministarstva vanjskih poslova Wang Wenbin rekao je da kineski zakoni “nedvosmisleno zabranjuju širenje informacija o ekstremizmu, etničkoj mržnji, diskriminaciji i nasilju putem interneta”.

Ipak, VOA je pronašla mnoge video zapise na Bilibiliju koji prikazuju Hamas u pozitivnom svjetlu. Video snimci prikazuju sliku Hamasa kao herojskog i sposobnog na bojnom polju. Naslov jednog videa je glasio: “Hamas je bos ušetao u izraelsku vojnu poštu, ubio deset ljudi i pobjegao neozlijeđen.”

Kompilacija snimka napada koje su pokrenuli Hamas i Palestinski islamski džihad naziva se “Trideset najboljih golova brigade Hamas Al-Kasam i brigade Jihad Al-Quds”, prikazujući napade kao fudbalske utakmice. Takvi video snimci ne navode uvijek izvore slika, ali neki imaju logo Al Jazeere.

U odjeljku komentara ovih video zapisa, korisnici interneta su ostavili poruke u kojima hvale Hamas. Oni su uporedili Hamasove napade na izraelsku vojsku sa kontranapadom Komunističke partije Kine na Japance tokom Drugog svjetskog rata.

Jedan veoma lajkovan komentar glasio je: “Može se reći da u njima možemo vidjeti figure boraca Sjeveroistočne antijapanske ujedinjene armije među bijelim planinama i crnim vodama u stara vremena.”

Ispod video snimka na kojem se vidi kako Hamasovi borci pozdravljaju dijete, jedan komentar je rekao: “Samo boreći se za izlaz za djecu, djeca mogu rasti zdrava i sretna”.

Korisnici interneta koriste izraz “sunarodnici” da opisuju Hamasove borce. Video snimci Hamasa koji napada protivnike na bojnom polju često se opisuju kao “blokbasteri”.

Krajem novembra, Hamasov crtani video postao je viralan na Bilibiliju. U kratkom videu, koji je sada dobio više od 160.000 pregleda i 14.000 lajkova, borac Hamasa koji se pojavljuje kao mačka iz crtanog filma napada neprijateljski tenk raketnim bacačem. Slike Hamasovih crtanih mačaka također su objavljene na Weibou.

Korisnici interneta ove Hamasove crtane mačke s ljubavlju nazivaju “Ha Meow Si” ili “Meowmas”.

“Nadam se da su sve mačke sigurne i da će završiti svoju misiju”, glasio je jedan komentar.

Autor ove animacije je influencer “National Juche Party” na društvenoj medijskoj platformi X, ranije poznatoj kao Twitter. Influenser, koji je objavio na engleskom, tvrdio je da je u Sjevernoj Koreji. Glas Amerike nije mogao kontaktirati autora kako bi potvrdio njegov identitet.

U originalnom postu, National Juche Party je navela da je mačku u animaciji napravila umjetna inteligencija. Animacija na bojnom polju dolazi iz japanskog animea “Metal Skin Panic MADOX-01”.

Na Bilibiliju su neki korisnici interneta objavili video snimke na kojima su obučeni kao borci Hamasa. Vloger po imenu “AK-74mOfficial” nosio je kostim Hamasovog vojnika i pred kamerama objašnjavao kako uništiti glavni izraelski tenk “Merkava”.

Pod ovim video snimcima Hamasovih kosplayera, korisnici interneta raspravljali su o tome kako kupiti Hamasovu odjeću. Neki korisnici interneta rekli su da su prodani na kineskim platformama za e-trgovinu Pinduoduo i Xianyu. Drugi su objavili svoje fotografije u odjeljku za komentare kao borci Hamasa.

Glas Amerike je potvrdio da na Xianyuu zaista postoje trgovci koji prodaju iste zelene trake za glavu koje nose borci Hamasa. Na Taobao, još jednoj kineskoj platformi za e-trgovinu, trgovci prodaju Hamasove zastave.

Neki Bilibili vlogeri koji podržavaju Hamas priznaju da je njihovo razmišljanje oblikovano službenim stavom Pekinga o sukobu između Izraela i Hamasa.

“Ne postoji jasna oznaka Hamasa u Kini”, napisao je jedan. “Mislim da je to grupa otpora, možda zbog empatije iz antijapanskog rata. U budućnosti, ako je Kina označi kao terorističku grupu, partija će izbrisati sve [objave].”

Yang Han, australijski komentator i bivši kineski diplomata, rekao je za Glas Amerike da je podrška Hamasu na kineskom internetu rezultat kineske zvanične propagande.

“Zvanični narativ Kine je da podržava Palestinu, kritikuje Izrael i umanjuje značaj terorističkih akata Hamasa. Stoga se mladi ljudi, posebno oni sa nacionalističkim kompleksom vukova-ratnika, prirodno dive i vole Hamas kao simbol nacionalnog oslobođenja i otpora kolonizaciji”, rekao je u emailu za Glas Amerike.

“Posebno u kontekstu konfrontacije između Kine i Sjedinjenih Država, Sjedinjene Države su anti-Hamas, tako da [mladi Kinezi] moraju podržati Hamas.”

U istraživanju koje je prošle godine objavio kineski državni Global Times, 72% mladih Kineza u dobi od 14 do 35 godina reklo je da je njihovo mišljenje o Sjedinjenim Državama “loše” ili “veoma loše”.

Ljudi ove starosne grupe su glavni korisnici Bilibili. Podaci koje je Bilibili objavio u julu pokazuju da su njegovi korisnici koncentrisani ispod 30 godina, sa prosjekom godina od 22,8.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad