
Cijene potrošačkih dobara u SAD-u, koje su godinama bile u padu zahvaljujući globalizaciji i jeftinoj proizvodnji u inostranstvu, mogle bi doživjeti značajan porast zbog novih trgovinskih politika administracije predsjednika Donalda Trumpa. Američki potrošači su se navikli na pristupačne cijene elektronike, odjeće i igračaka, ali sada bi se ta realnost mogla promijeniti.
Televizori su primjer kako su se cijene tehnoloških proizvoda drastično smanjile posljednjih decenija. Prije deset godina, 65-inčni LCD televizor koštao je između 1.500 i 2.000 dolara, dok se danas može kupiti za manje od 500 dolara. Slično se dogodilo i sa odjećom i kućnim potrepštinama, pri čemu su platforme poput Sheina i Temua omogućile Amerikancima da po niskim cijenama kupuju robu proizvedenu u Kini. Međutim, ta era jeftinih proizvoda sada je pod prijetnjom.
Inflacija i carine ugrožavaju potrošačke navike
Iako su luksuzne stvari poput stanova, automobila i zdravstvene zaštite u Americi postale nedostupne za mnoge, građani su i dalje imali pristup jeftinim proizvodima, što im je omogućavalo da održe određeni životni standard. Međutim, inflacija i nove carine prijete da promijene tu dinamiku. Ministar finansija Scott Bessent izjavio je da “pristup jeftinim dobrima nije suština američkog sna”, iako je to postalo jedno od njegovih glavnih obilježja.
Trumpova administracija uvodi nove carine koje bi mogle značajno poskupjeti robu iz Kine i Meksika. Planirane tarife od 25% na uvoznu robu iz Meksika i dodatnih 20% na kineske proizvode mogli bi uzrokovati skok cijena elektronike, odjeće i igračaka – kategorija koje su Amerikanci do sada smatrali najpristupačnijima. Trgovci poput Best Buya i Targeta već upozoravaju na moguće povećanje cijena.
Masovna potrošnja kao temelj američke ekonomije
Kultura potrošnje u Americi nije samo ekonomsko pitanje – već i ideološko. Kroz decenije su se razvili finansijski mehanizmi, poput kredita i reklamnih kampanja, koji su podsticali ljude da stalno kupuju nove proizvode. Američka ekonomija u velikoj mjeri zavisi od potrošnje, a nakon terorističkih napada 11. septembra 2001. godine, političari su čak ohrabrivali građane da nastave trošiti kako bi održali stabilnost tržišta.
No, globalizacija, koja je omogućila jeftinu proizvodnju i široku dostupnost robe, sada ulazi u novu fazu. Kretanje proizvodnje iz Kine u Meksiko, kao rezultat ranijih Trumpovih tarifa, već je preoblikovalo lanac snabdijevanja. Sada, s novim carinama, proizvođači razmatraju premještanje fabrika u druge zemlje, ali to nije jednostavan proces i moglo bi trajati godinama.
Moguće posljedice – kraj kulture “više je bolje”?
Poskupljenja bi mogla natjerati Amerikance da preispitaju svoj odnos prema konzumerizmu. Stručnjaci ističu da su niske cijene omogućile „kulturu potrošnje“ u kojoj je normalno stalno kupovati nove stvari i mijenjati ih čim se pokvare. Međutim, rast cijena mogao bi dovesti do povratka mentaliteta u kojem se stvari popravljaju umjesto da se bacaju.
U budućnosti, Amerikanci bi se mogli suočiti s radikalnim promjenama u svojim potrošačkim navikama. Jeftini televizori, odjeća i dekoracije za dom, koje su postale svakodnevni standard, možda više neće biti toliko dostupni. Kako će se američki potrošači prilagoditi ovim promjenama, ostaje da se vidi, navodi Business insider.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!