Indija je prošle godine prestigla Kinu i postala najmnogoljudnija zemlja svijeta, prema procjenama UN-a. Sa sadašnjih gotovo 1,45 milijardi ljudi, pomislili biste da ova nacija neće promovirati rađanje djece. Međutim, stvari stoje drugačije.
Lideri dvije južne države – Andhra Pradesh i Tamil Nadu – nedavno su počeli zagovarati veći broj djece.
Vlasti Andhre Pradesh razmišlja o pružanju poticaja, navodeći niske stope plodnosti i starenje stanovništva. Država je također ukinula svoju “politiku dvoje djece”, a prema izvještajima, susjedna Telangana uskoro bi mogla učiniti isto. Susjedna Tamil Nadu također,
Stopa plodnosti u Indiji znatno je pala – s 5,7 rođenih po ženi 1950. godine na trenutnu stopu od dva.
Pet južnih indijskih država predvodi demografsku tranziciju Indije, postižući zamjensku razinu plodnosti znatno ispred ostalih. Kerala je dosegla prekretnicu 1988., Tamil Nadu 1993., a ostali do sredine 2000-ih.
Danas pet južnih država ima ukupnu stopu plodnosti ispod 1,6, s Karnatakom 1,6 i Tamil Naduom 1,4. Drugim riječima, stope plodnosti u tim državama jednake su ili su niže nego u mnogim europskim zemljama.
Ali ove države strahuju da će promjenjiva demografija Indije s različitim udjelima stanovništva među državama značajno utjecati na izbornu zastupljenost i mudru raspodjelu parlamentarnih mjesta i federalnih prihoda u državama.
“Boje se da će biti kažnjeni zbog svoje učinkovite politike kontrole stanovništva, uprkos tome što imaju bolje ekonomske rezultate i značajno doprinose federalnim prihodima”, rekao je za BBC Srinivas Goli, profesor demografije na Međunarodnom institutu za populacijske znanosti.
Južne države također se bore s još jednim velikim problemom dok se Indija priprema za svoje prvo razgraničenje, izvan izbornih mjesta 2026. – prvi put od 1976.
Ova će vježba ponovno iscrtati izborne granice kako bi odražavala promjene stanovništva, vjerovatno smanjujući broj parlamentarnih mjesta za ekonomski prosperitetne južne države. Budući da se savezni prihodi raspodjeljuju na temelju stanovništva države, mnogi se boje da bi to moglo produbiti njihove financijske probleme i ograničiti slobodu donošenja politika.
Demografi KS James i Shubhra Kriti predviđaju da bi naseljene sjeverne države poput Uttar Pradesha i Bihara mogle dobiti više mjesta od razgraničenja, dok bi se južne države poput Tamil Nadua, Kerale i Andhra Pradesha mogle suočiti s gubicima, dodatno mijenjajući političku zastupljenost.
Mnogi, uključujući premijera Narendru Modija, nagovijestili su da se neće žuriti s promjenama fiskalnih dionica i raspodjele parlamentarnih mjesta.
Ključni izazov, prema demografima, je brzo starenje Indije potaknuto padom stope plodnosti. Dok je zemljama poput Francuske i Švedske trebalo 120 odnosno 80 godina da udvostruče svoje starenje stanovništva sa 7% na 14%, očekuje se da će Indija dosegnuti ovu prekretnicu za samo 28 godina, smatraju demografi.
Ovo ubrzano starenje povezano je s jedinstvenim uspjehom Indije u smanjenju plodnosti. U većini zemalja bolji životni standard, obrazovanje i urbanizacija prirodno smanjuju plodnost kako se preživljavanje djece poboljšava.
Ali u Indiji su stope plodnosti brzo pale uprkos skromnom društveno-ekonomskom napretku, zahvaljujući agresivnim programima socijalne zaštite za porodice koji su promovirali male porodice kroz ciljeve, poticaje i destimulacije.
Neželjene posljedice? Uzmimo Andhra Pradesh, na primjer. Stopa plodnosti je 1,5, na razini Švedske, ali je dohodak po glavi stanovnika 28 puta niži, kaže gospodin Goli. S rastućim dugom, vanjskim i ograničenim resursima, mogu li države poput ovih poduprijeti veće penzije ili socijalnu sigurnost za stanovništvo koje brzo stari?
Razmotrite ovo. Više od 40% starijih Indijaca (60+ godina) pripada najsiromašnijoj kvintili bogatstva – donjih 20% stanovništva u smislu raspodjele bogatstva, prema najnovijem Izvještaju o starenju u Indiji Fonda Ujedinjenih naroda (UNFPA).
Manje djece također znači sve veći omjer ovisnosti u starijoj dobi, ostavljajući manje njegovatelja za sve veću demografiju starijih osoba. Demografi upozoravaju da su indijsko zdravstvo, društveni centri i starački domovi nespremni za ovu promjenu.
Urbanizacija, migracija i promjene na tržištu rada dodatno nagrizaju tradicionalnu porodicnu podršku – jaku stranu Indije – ostavljajući više starijih ljudi za sobom.
Iako migracija iz mnogoljudnih u manje naseljene države može smanjiti jaz u radnoj dobi, ona također izaziva zabrinutost protiv migracije. “Hitno su potrebna snažna ulaganja u prevenciju, palijativnu njegu i socijalnu infrastrukturu kako bi se brinulo o starenju”, ističu demografi.
Za indijske države poput Tamil Nadua i Kerale, koje se bore s opadanjem radne snage, ključno je pitanje: ko će uskočiti da popuni prazninu? Razvijene zemlje, koje nisu u stanju preokrenuti pad plodnosti, usredotočuju se na zdravo i aktivno starenje – produljenje radnog vijeka za pet do sedam godina i povećanje produktivnosti starije populacije.
Demografi kažu da će Indija morati znatno produžiti dob za odlazak u penziju, a politike moraju dati prioritet povećanju zdravih godina kroz bolje zdravstvene preglede i jaču socijalnu sigurnost kako bi se osigurala aktivna i produktivna starija populacija – potencijalna “srebrna dividenda”, izvana.
Indija također mora bolje iskoristiti svoju demografsku dividendu – ekonomski rast koji se događa kada zemlja ima veliki broj radno sposobnog stanovništva. Vjeruje se da do 2047. postoji prilika da se potakne ekonomija, otvore radna mjesta za radno sposobno stanovništvo i dodijele sredstva za starenje.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!