
U autorskom tekstu objavljenom na portalu The Times of Israel, ugledni američko-jevrejski pravnik i profesor Menachem Rosensaft nazvao je papu Franju "najvažnijom religijskom i teološkom figurom 21. stoljeća" čije nasljeđe nadilazi granice Katoličke crkve i kršćanskog svijeta.
Rosensaft, koji je bio i visoki dužnosnik Svjetskog jevrejskog kongresa, ističe da je Franjo bio "ljudsko lice istinske vjere i posvećenosti humanističkim vrijednostima univerzalnog monoteizma". Posebno naglašava njegov jedinstven odnos prema Jevrejima, navodeći da nijedan papa prije njega nije s takvom jasnoćom i dosljednošću osudio antisemitizam.
"Više nego ijedan papa u dvomilenijskoj povijesti Katoličke crkve, Franjo je prigrlio jevrejski narod kao ravnopravan i kategorički, bez zadrške, osudio antisemitizam – ne kao političku frazu, već kao temelj svoga teološkog bića", piše Rosensaft, citirajući papinu izjavu iz 2018. godine:
"Kršćanin ne može biti antisemita; dijelimo iste korijene. To bi bilo proturječje vjeri i životu."
Rosensaft u tekstu dijeli i lično iskustvo dopisivanja s papom Franjom. Nakon što mu je poslao vlastitu propovijed o prisustvu Boga u logorima smrti tokom Holokausta, primio je lični odgovor iz Vatikana. U pismu, papa Franjo se referisao na biblijski odlomak iz Prve knjige o Kraljevima i govorio o Božjoj prisutnosti kroz "blagi povjetarac" – tišinu i blagost, a ne kroz spektakl sile ili osude.
"Vaše riječi su, nakon hodočašća koje je bilo i tužno i zamorno, izraz unutarnje logike – logike 'blagog povjetarca', koja ostaje jedina istinska hermeneutika", citira Rosensaft riječi koje mu je lično uputio papa Franjo.
Autor navodi kako je papa izražavao duboko poštovanje prema jevrejskom narodu i njegovoj vjeri, podsjećajući na njegovo pismo ateističkom novinaru Eugeniju Scalfariju, u kojem je izjavio da "Bog nikada nije napustio savez s Izraelom" te da Jevreji, ustrajući u vjeri, podučavaju i kršćane da su svi ljudi hodočasnici koji čekaju povratak Gospodnji.
Rosensaft u svom tekstu zaključuje da se Franjo suočavao s tragedijama čovječanstva sa stanovišta autentičnog suosjećanja, a ne iz pozicije dogme. "Gledajući Šou kroz izraženo jevrejsku teološku prizmu, papa Franjo je jasno rekao da Boga nije bilo u gasnim komorama, ni u krematorijima. Naprotiv, Božanska prisutnost bila je u onima koji su zadržali ljudskost usred užasa."
Pozivajući na Dan sjećanja na Holokaust, Rosensaft poručuje da i papa Franjo zaslužuje da bude obuhvaćen molitvom i sjećanjem. Njegovo jasno priznanje židovske perspektive na tragediju Šoe, piše autor, ostat će trajni doprinos međureligijskom razumijevanju i borbi protiv svakog oblika vjerske mržnje.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare