Japanska gradska željeznica poznata je naširoko po svom kvalitetu usluge, koji se ogleda u tačnosti i brzini vožnje putnika s jedne do druge destinacije. U Tokiju više desetina miliona ljudi svakodnevno koristi ovaj tip transporta, što je brojka značajno veća od broja ljudi koji se voze automobilom i autobusom u toku dana.
Glavni grad Zemlje izlazećeg Sunca posebno se može pohvaliti svojim sistemom podzemne željeznice. Na većini stanica, vozovi stižu na svakih pet minuta, a u špici i na svake dvije-tri minute. To znači da za sat vremena čak 24 voza prođu stanicom u jednom pravcu. Ipak, i pored velike količine vozila, japanski vozovi podzemne željeznice su krcati ljudima. Stručnjaci iz japanskog ministarstva zemljišta, infrastrukture i saobraćaja procjenjuju da gradski vozovi u Japanu u prosijeku primaju duplo više ljudi nego što je njihov zvaničan kapacitet.
Kako je moguće da ovoliki broj putnika stane u vozove? Pa, uz pomoć pojedinaca kojima je posao da ljude bukvalno guraju u voz, dok praktično svaki njegov pedalj ne bude popunjen. Ovo osoblje metroa, poznato i kao “ošija“, obučeno je u plave uniforme sa obaveznim bijelim rukavicama. Oni ne odustaju dok ne naguraju ljude u voz tako da mogu da se sigurno zatvore vrata, piše City Magazine.
Kada su prvi put počeli sa radom na prometnoj Shinjuku stanici, ovi profesionalni gurači putnika bili su poznati kao “osoblje za raspoređivanje putnika“. Ovim poslom su se uglavnom bavili studenti. Danas ga po potrebi obavljaju stalno zaposleni na stanici, a ponekad se angažuju ljudi sa strane da rade skraćeno radno vrijeme.
Iako ih danas uglavnom viđamo u Japanu, gurači putnika su američka inovacija, prvi put angažovani u New Yorku pijre oko sto godina. U to vrijeme su imali lošu reputaciju zbog svoje grubosti prema putnicima, a među ljudima su bili poznati i kao “pakeri sardina“. Njihova brutalnost je nekada stizala i do naslovnih strana nacionalnih novina, pa se tako pamte naslovi: Nestrpljiv čuvar metroa giljotinirao putnike i Napaćeni njujorški putnici podzemne željeznice slave čovjeka koji je udario čuvara. Sa izumom automatskih vrata, njujorški gurači su ostali bez posla.
Po ugledu na Japance, u februaru 2017. vlasti Madrida su angažovale svoje gurače za potrebe podzemne željeznice u situaciji kada su se na jednoj od najvećih linija metroa obavljali radovi. Malo je reći da stanovnici glavnog grada Španije nisu bili oduševljeni.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!