Kampanja u BiH počela: Pečeni bikovi i bajramska druženja

Vijesti 09. aug 201618:03 > 18:04
N1

Na adresu Centralne izborne komisije Bosne i Hercegovine stići će izvještaj Koalicije "Pod lupom" koju čini šest nevladinih organizacija iz zemlje o preuranjenoj predizbornoj kampanja za oktobarske lokalne izbore u 24 opštine. Pod lupom sumnjaju u kršenje izbornog zakona.

 “Ono što obećamo, to i ispunimo” – svojevrsni je slogan Adema Ade – nezavisnog kandidata za načelnika opštine Velika Kladuša na lokalnim izborima. Iako bi to zvanično mogao raditi tek od 2-og septembra kandidat Adem obećava, druži se sa mještanima mjesnih zajednica i sela, dijeli im poklone – uglavnom građevinska kolica, organizuje bajramska druženja uz pečenog bika na ražnju, nasipa i krči puteve, planira gradnju bazena, vrši rekonstrukciju gradskog fudbalskog stadiona – i sve to od februara ove godine. On je samo jedan u nizu kandidata čije će aktivnosti Koalicija za slobodne i poštene izbore – “Pod lupom” – prijaviti Centralnoj izbornoj komisiji.

“Ono konkretno što smo zabilježili je npr. u Velikoj Kladuši primjer nezavisnog kandidata koji još od aprila mjeseca provodi nešto što se može podvesti kao izborna kampanja u smislu dijeljenja pomoći građanima gdje se zauzvrat moraju potpisati i dati lične podatke. Imamo primjer SDP-a Stari Grad Sarajevo intezivirano oglašavanje na društvenim mrežama, SDA Stari Grad takođe gdje je evidentirana podjela humanitarne pomoći u Gradačcu takođe od strane političkih subjekata evidentirana podjela humanitarne pomoći”, kazala je Jelena Tanasković Mićanović, pravna savjetnica Koalicije ”Pod lupom”.

Kandidat Adem je na godišnjem odmoru. Saopšteno nam je da ćemo komentar dobiti nakon njegovog povratka. U SDP-u zvanično su promovisali predizborni slogan – “ZA SVE NAS”. Na upit o prijavi Kolicije “Pod lupom” tvrde da Centralna izborna komisija nije jasno definisala oblast oglašavanja na društvenim mrežama i da ne čine ništa loše.

“Ovde trebamo odvojiti društvene medije od društvenih mreža. Pravilnik o promovisanju u medijima nije isto i što i pravilnik o promovisanju u društvenim mrežama. I ranije u kampanjama od 2012. i 2014. stranke su se sponzorisale na društvenim mrežama i niko nije bio sankcionisan zbog toga. Istim tim primjerom smo se i mi vodili sada da je to dozvoljeno jer nije zabranjeno niti jednim pravilnikom”, rekao je Irfan Čengić, generalni sekretar SDP-a.

Iz Centralne izborne komisije Bosne i Hercegovine nisu bili raspoloženi za izjavu, ali su nam kratko komentarisali ove slučajeve. Kazali su da je izbornim zakonom zabranjeno plaćeno političko oglašavanje i bilo koji oblik plaćenog javnog oglašavanja – uključujući i Internet, odnosno društvene mreže.

No, da bi neko mogao biti sankcionisan u postupku je potrebno dostaviti dokaz o izvršenoj uplati oglašavanja na društvenim mrežama – obično dokaz uplate Paypalom što je prilično težak proces dokazivanja, te stranke uglavnom prođu nekažnjeno. Iz kolacije koju čini šest nevladinih organizacija ukazuju i na intenzivirane infrastrukturne radove u bh. opštinama. N1 ranije je izvjestila kako su, konkretno, sve četiri gradske sarajevske opštine u posljednjih mjesec-dva pretvorene u veliko gradilište.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.