Talgo vozovi konačno su na prugama! Jedna od kompozicija sa 9 vagona imala je danas testnu vožnju od Sarajeva do Zenice. Podsjećamo, 9 garnitura talgo vozova kupljeno je 2005. godine od Vlade Španije putem robnog kredita. U BiH su dopremljeni 2010., ali nikada nisu pušteni u promet.
Staro za novo uskoro se mijenja na željezničkim prugama. Deceniju su talgo vozovi u prašini čekali na premijeru. Bez publike, ali danas su na tračnicama.
Kompozicija sa 9 vagona imala je danas svoju premijeru od Sarajeva do Zenice. Onda slijedi Doboj, možda Mostar, a u dugoročnom planu su i međunarodne linije. Sve uskoro, obećava uprava. Niko sretniji od onog koji ovaj trenutak čekaju godinama – mašinovođe.
“Za svakog željezničara koji voli svoj posao i željeznicu, voziti nešto što je vrh tehnike i udobnosti, to je lijepo i običnim smrtnicima. To treba maksimalno koristiti. Mnogo ljudi i djece ne znaju šta je voz, a kada dođu u ovakvo vozilo onda će biti presretni sigurno”, tvrdi mašinovođa Ames Muratović.
Sa ovakvim izgledom, talgo vozovi spremni su za brzine na željezničkim prugama. A da li su i pruge spremne za njih?
“Naše su šine uvijek bile spremne za savremene kompozicije, samo što su određeni lobiji iz nama nepoznatih razloga plasirali takve informacije u medijima, da vozovi ne mogu saobraćati šinama. (A zašto onda nisu i ranije pušteni u promet?) Možda jer niko nije imao ideju i načina da ih stavi u saobraćaj. Možda smo mi te osobe koje su došle u upravu i koje su sposobne da to uvedu”, kazao je Enis Džafić, direktor Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine.
Što na sve kaže struka: Radi li se samo o sposobnosti kadra ili i sposobnosti pruga.
“Naše su pruge tehnički riješene tako da su talgo vozovi, kao i drugi putnički vozovi, vozili su do 100, moći će i sada. Trenutne brzine za putnički saobraćaj su do 80 km/h, a za teretni 60. To je moja informacija. Za njihovu vožnju je potrebno malo više znanja i politička volja i onda je sve uredu”, ističe Smajo Salketić, stručnjak za željezničku tehniku i tehnologiju.
Mašine koje mogu i do 300 km/h, na prugama u BiH saobraćat će tri puta sporije. Premda će putnicima biti mnogo udobnije nego u starim vagonama.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.