Gost Novog dana bio je Ševal Kovačević, sudski vještak saobraćajne struke koji je za N1 komentarisao posljednja, tragična dešavanja u glavnom gradu BiH. Posljednja saobraćajna nesreća odnijela je dva mlada života, a to nije prvi put.
Koji su razlozi i kako stati u kraj tragičnim posljedicama na cestama?
“Složeno je to pitanje. Puno je tu stvari. Nema saobraćaja da je 100 posto siguran. Ginut će se, biće povrijeđenih i biće materijalne štete i dalje. BiH ima 2,6 posto stradalih na cestama nego što je to slučaj u Zapadnim zemljama. Mora se uspostaviti ravnoteža između izvora opasnosti i posljednica. Saobraćaj je opasno okruženje, 30 posto smrti na svijetu je od cestovnog saobraćaja i neophodno je uspostaviti ravnotežu”, kazao je Kovačević.
Ako vozilo stvara opasnost – treba oduzimati od vozila – smatra sudski vještak saobraćajne struke. “Od povećanja cijena nafte, registracije – koje će se kasnije koristiti za izgradnju cesta, autocesta, rekonstrukciju saobraćajne mreže u naseljenim mjestima, izgradnju podzemnih garaža…”, pojasnio je.
Smatra da je za grad kao Sarajevo najbitnije da se izmjeste dva nivoa saobraćaja, tramvajski ili trolejbuski. “Imamo pamet, ali je ne koristimo. Potreban je kadar koji će praviti akcione planove, projekte. Neko drugi kod nas vodi saobraćaj, a imamo projekte i građevinsku operativu koja jedva čeka da radi, ali šta je tu je”.
Kovačević je ocijenio korisnim izgradnju traka za spora vozila, zaobilaznice, kružne tokove i slično – no kako je kazaom “pamet imamo, ali je ne koristimo”.
A kako sankcionisati trkače?
“Potrebno je uraditi strategiju preventivnog, pa onda represivnog djelovanja. Konkretno – preventiva je da se na glavnim raskrsnicama postave vertikalne kamere, a pomoćne kamere da snimaju saobraćaj. Taj vid nadzora treba uspostaviti na longitudinali do Ilidže i dalje. Ona se može preslikati i na veća mjesta, a ako je nešto pojavni oblik, kao što je ovo – izmaklo je kontroli. Moralo se raditi, imate prepucavanja onih na vlasti, prebacuje se odgovornost”.
Kaže da na MUP-u KS nije sva krivica, nego da tu ima odgovornosti Vlade KS.
“Kao čovjek sam zadovoljan s ovim što radi Vlada KS, ali nije ni gavran crn kao što kažu. Svi kažu da je komesar MUP-a KS odgovoran, a tamo sjedi i ministar kojem je posao da se bori za nvoac. Treba vidjeti koliko je Vlada KS, koliko Direkcija, koliko ministarstvo bilo u logistici – i da im se da na raspolaganje”, pojašnjava Kovačević.
Budući da radi sa ljudima koji vrše sve teške uviđaje na terenu – vidi i sa kojom odgovornošću rade, i još jednom je podcrtao da se “ne završava sve na MUP-u. Potrebno je obezbijediti brze presretače, kamere, laptope za pristup bazama i slično kako bi se smanjio broj kobnih ishoda na cestama u BiH.
Kako sankcionisati ljude koji su povratnici u činjenju djela, da li su zatvori rješenje? Koje je rješenje?
“Treba jasno kazati da postojeće kazne nisu male. Neopravdano je svaljivati sve na MUP, Tužilaštvo i Sud. Zakon o bezbjednosti u saobraćaju mora da prati niz drugih stvari i zakona. Potrebno je promijeniti Zakon o osiguranju vozila pojedinca. Mi imamo to što imamo. Za 400 KM registrujemo vozilo, dajemo ga nekom drugom – a taj neko drugi vrši krivična djela. Zakon je nefunkcionalan, pogađa samo one poštene dok ovi drugi prolaze nekažnjeno”, kazao je Ševal Kovačević na koncu gostovanja u Novom danu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.