Na šta se trošio novac u Kliničkom centru u Sarajevu?

Vijesti 10. nov 201610:36 > 11:53
N1

Ured za reviziju institucija u FBiH objavio je izvještaj o finansijskoj reviziji Univerzitetskog kliničkog centra u Sarajevu (UKCS).

Revizori su dali negativno mišljenje na poslovanje za 2014. i 2015. godinu, odnosno period kada su ovom institucijom upravljali Damir Aganović i Rusmir Mesihović. Finansijske izvještaje za 2015. godinu potpisala je direktorica prof. dr. Sebija Izetbegović dok je izvještaj za 2014. potpisao prof. dr. Rusmir Mesihović.

U negativnom izvještaju revizori su između ostalog naveli da se nije bilo osnova za isplatu regresa za godišnji odmor u 2014. i 2015. godini u iznosu većem od tri miliona KM jer je UKCS poslovao sa gubitkom u prethodne tri godine.

Regresi i stimulacije

Naime, naknade troškova regresa su isplaćene zaposlenicima KCUS-a za 2015. godinu u iznosu od 420 KM i 425 KM za 2014. godinu. Prije donošenja Odluke o isplati regresa za 2015. godinu, Upravni odbor Zavoda zdravstvenog osiguranja KS je donio Odluku o isplati regresa za 2015. godinu, kojom je naloženo rukovodstvu Zavoda da na ime isplate regresa zaposlenicima za 2015. godinu, doznači novčana sredstva zdravstvenim ustanovama na području Kantona Sarajevo sa kojim Zavod ima zaključen ugovor o pružanju zdravstvenih usluga. Navedenom Odlukom, KCUS-u su odobrena sredstva za isplatu regresa za 2015. godinu, u iznosu od 1.602.880 KM i to za isplatu regresa od 562 KM za 3.169 zaposlenika KCUS-a.

 U 2015. godini isplaćene su stimulacije zaposlenicima u iznosu od 146.509 KM, a u 2014. godini 71.175 KM. Kolektivnim ugovorom i Pravilnikom o plaćama KCUS-a, regulisano je da poslodavac može nagraditi i stimulisati zaposlenika, po osnovu ostvarenih ušteda, racionalizacije i inovacija u procesu rada u skladu sa materijalnim mogućnostima.

Uvidom u dokumentaciju utvrđeno je da su odlukama Upravnog odbora iz 2014. i 2015. godine, odobrene stimulacije zaposlenicima u visini 20% mjesečno, za realizaciju“Etičke linije“ (u cilju provođenja antikoruptivne politike KCUS-a i rješavanja po prigovorima pacijenata na pružene zdravstvene usluge u KCUS-u). I pored značaja obavljanja navedenih poslova, mišljenja smo da je trebalo voditi računa o materijalnim mogućnostima i racionalizaciji troškova KCUS-a, obzirom na finansijsku situaciju KCUS-a.

Revizori navode da je utvrđeno je da je zaposlenik raspoređen na dva radna mjesta šefa odjeljenja Pedijatrijske klinike na period od 4 godine i šefa Odjeljenja za kardiohirurgiju na period od 3 godine. Uvidom u Ugovor o radu istog zaposlenika konstatovano je da je zaposlenik bio raspoređen istovremeno na tri radna mjesta i to na radno mjesto direktora discipline za zdravlje djeteta, šefa organizacione jedinice Pedijatrijska klinika i šefa Odjeljenja za kardiologiju, što nije u skladu sa Zakonom o radu.

Revizori su utvrdili i da su se sredstva u 2014. i 2015. godini trošila neracionalno. Dodatno opterećenje troškova UKCS-a zabilježeno je kroz isplate po osnovu ugovora o djelu, naknada za rad u komisijama, troškova po osnovu neograničenog iznosa korištenja mobilnih telefona za generalnog direktora UKCS-a u navedenom periodu.

Troškovi za telefone

Troškovi poštanskih i telekomunikacionih usluga najvećim dijelom se odnose na telefonske usluge 462.339 KM za 2015. godinu i 416.696 KM za 2014. godinu. Odlukom generalnog direktora od 23. 01. 2015. godine utvrđeno je pravo korištenja službenih telefona sa limitima troškova. Do donošenja ove Odluke primjenjivala se Odluka generalnog direktora od 07. 02. 2013. godine sa izmjena i dopunama iste. Odlukom iz 2015. godine utvrđeno je pravo korištenja službenih mobilnih telefona sa limitima troškova zavisno od funkcije koju obavljaju i ima generalni direktor KCUS-a – neograničeno, a ostali zaposlenici (savjetnici, direktori disciplina, šef kabineta, glavna sestra KCUS-a, predsjednik i članovi Upravnog odbora, bolnički koordinator Tima za kadaveričnu eksplantaciju i transplantaciju organa, šef VIP ambulante, šef Službe za izgradnju CMB-a, tri zaposlenika u kabinetu generalnog direktora, rukovodioci sektora, šef kliničke apoteke i Služba za odnose s javnošću u rasponu od 30 KM do 150 KM.

Novom Odlukom od 24. 11. 2015. godine povećan je broj korisnika službenih mobitela sa limitima troškova. Uvidom u dokumentaciju konstatovano je da je Odsjek za obračun plaća, vršio obustavu iznosa računa iznad odobrenog limita. Takođe je konstatovano da je Generalni direktor koji je obavljao tu funkciju u 2014. i u 2015. godini imao neograničeno pravo korištenja na dva mobilna telefona i da su evidentni visoki troškovi naročito za 2015. godinu u ukupnom iznosu od 9.217 KM za 12 mjeseci korištenja jednog aparata i 3 mjeseca drugog aparata, što u prosjeku iznosi 618 KM mjesečno, dok su troškovi mobilnih telefona generalnog direktora za 2014. godinu 5.392 KM, za 12 mjeseci oba aparata, prosječno 225 KM.

Iako je Odlukom Upravnog odbora od 29.12.2015. godine o ostvarivanju prava na limitirano plaćanje mjesečnih troškova korištenja mobilnog aparata, limitiran iznos korištenja mobilnog telefona v.d. generalnog direktora KCUS-a na iznos od 500 KM mjesečno, mišljenja smo da navedene troškove treba svesti na razumnu mjeru, u skladu sa materijalnim mogućnostima.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.