Skupo plaćeni Talgo vozovi ne mogu ni do Banjaluke

Vijesti 13. dec 201618:39 > 19:27
N1

Politika upravlja i vozovima. Nakon što je ukinuta i posljednja međunarodna željeznička linija Sarajevo-Zagreb, nadležni po običaju prebacuju odgovornosti.

Iz Sarajeva poruka – sabotirate BiH, iz Zagreba – nismo krivi za ukidanje linije. Skupocjeni Talgo vozovi, izgleda, neće zadugo na međunarodne tračnice.

Uspjeh će biti i ako provozaju i u određene dijelove BiH.

Mašinovođa Vernes Buljugija u željeznicama radi proteklih 30 godina. I zapamtio je bolja vremena. Nakon otrcanih vozova, i on je dobio priliku sjesti u moderne, sofisticirane, Talgo. Ali region im je zatvorio vrata. I nije jedini. Talgo ne ide čak ni do Banja Luke. Zbog politike, kaže Vernes.

“Prije rata su vozovi vozili od Minhena do Štutgarta. Naše osoblje je direktno išlo, mašinovođe su se mijenjale a kondukteri su išli skroz do Minhena. Sad ne mogu od Doboja dalje. Takva je situacija u regionu. Politika je umiješala vjerovatno svoje prste nekome nije u interesu da Željeznice Federacije koje u sadašnjem obimu saobraćaju su najjače u regionu”.

Kao razlog ukidanja posljednje međunarodne željezničke linije između Sarajeva i Zagreba, Buljugija navodi, zavist susjeda.

A dvije kompanije Željeznice Federacije i Željeznice Hrvatske nudi potpuno suprotne odgovore javnosti. U domaćim Željeznicama kažu, da su imali namjeru uvesti razne linije s Pločama, Vinkovcima, Banja Lukom. Vodili intenzivne razgovore s partnerima, ali saradnja nije urodila plodom, jer Željeznice Federacije kažu neće više pristajati na bilo čije ucjene.

Željeznice FBiH: “HŽPP i ŽRS su odbile da učestvuju u dijelu troškova kroz obračun određenog iznosa vagonskog kilometra za Talgo vagone na prugama RH i prugama ŽRS, na način kako je to regulisano međunarodnim sporazumom za razmjenu putničkih vozova u međunarodnom putničkom saobraćaju”.

A iz hrvatskih željeznica tvrde sljedeće:

“Predstavnici ŽFBiH tražili su da HŽ Putnički prijevoz plaća vagonske kilometre za vožnju garniture ŽFBiH po pružnoj mreži RH, unatoč ranijem dogovoru o nenaplaćivanju vagonskih kilometara. HŽ Putnički prijevoz osigurao je vlakove na hrvatskom dijelu trase (Zagreb – Volinja – Zagreb) te je i dalje otvoren za suradnju”.

I saobraćajni stručnjaci iz BiH su ubijeđeni da je ovo još jedna u nizu hrvatskih blokada, zbog kako kažu činjenice da BiH raspolaže vjerovatno najkvalitetnijim vozovima na Balkanu. Ipak, takvi potezi su, smatra Ševal Kovačević, suprotni evropskim interesima, jer je plan do 2030. čak 30 posto prijevoza prebaciti na željeznice iz ekonomsih i ekoloških razloga.

Ševal Kovačević, stručnjak za saobraćaj: “Kada su u pitanju željeznice, još od ranije je počela blokada, ima već tri godine. Nakon 129 godina prekinuta je pruga u Čapljini i više ne ide željezničkom prugom u Hrvatsku, nego se lokomotive i kompozicije i šta sve ne mijenja u Čapljini, jer je Hrvatska zabranila izlazak”.

Sabotaža je bilo kaže Kovačević i u planovima izgradnje mosta kod Svilaja, mosta u Bosanskoj Gradišci. Iz Hrvatske to oštro demantuju. Resorni ministar Oleg Butković tvrdi kako za vrijeme njegovog mandata nikakvih sabotaža i blokada prema BiH nije bilo.

Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture RH: “Ja ću čim se vratim u Hrvatsku vidjeti o čemu se tu konkretno radi. Mislim da su čisto ekonomski razlozi. Nema računice ali trebamo sjesti i vidjeti da ta linija ipak ostane”.

Dobra volja nadležnih očito postoji sa svih strana. Ali nerijetko samo u priči. Pa tako i kada je riječ o željezničkoj liniji Sarajevo – Beograd. Poruka nadležnih je – mi želimo, ali…

Ismir Jusko, ministar prometa i komunikcija BiH: “Ta ideja nije potisnuta na stranu, ali ima dosta detalja o kojima moramo razgovarati i sa entitetskim ministrima. Ako mene lično pitate ja sam za svaku varijantu gdje se možemo povezati”.

Kakva je onda sudbina Talog vozova, ako ne mogu voziti ni do Banja Luke, ako ih ne žele ni prvi susjedi. Iluzorno je očekivati da ćemo uskoro vozom do Beča ili Budimpešte. Iako su nam to godinama obećavali nadležni. Ali oni su i danas optimistični. Za razliku od nas.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.