Šta građani trebaju očekivati od reforme javne uprave

Vijesti 14. mar 201709:33 > 09:43
N1

U Sarajevu je u toku regionalna konferencija "Dijalogom i saradnjom sa civilnim društvom do boljih rezultata reforme javne uprave". Na konferenciji učestvuju svi ključni predstavnici iz javnih institucija i organizacija civilnog društva iz zemalja Zapadnog Balkana i Turske, kao i predstavnici EU institucija i međunarodnih organizacija.

Tim povodom gošća Novog dana bila je Lejla Ibranović, izvršna direktorica Transparency International BiH.

Ovom prilikom bit će prezentovani rezultati trećeg monitoringa reforme javne uprave u domenu upravljanja ljudskim resursima, javnih finansija, te odgovornosti, transparentnosti i integriteta za 2015-2016. O tome koji su nalazi monitoringa je kazala: “Transparency International je proveo 3. po redu monitoring u ove tri oblasti. Ovogodišnjim monitoringom smo obuhvatili veći broj u odnosu na prethodne godine, ali nije bilo suštinskog napretka. Ako govorimo o transparentnosti institucija, to je i dalje na nezadovoljavajućem nivou – ne objavljuju informacije koje su od javnog značaja kao što su sistematizacija radnih mejsta, revizorske izjveštaje, izvještaje o stanju budžeta… Zabilježen je izuzetno visok broj tužbi što rezultira visokim troškovima za institucije i želimo naglasiti na neplansko sklapanje ugovora o djelu od strane institucija i nepostojanje mehanizama za provjeru angažmana za provjeru. Integritet nije na zadovoljavajućem nivou i nema usvojene planove integriteta koji su i obaveza u državnoj borbi protiv korupcije“.

Na pitanje sa kojim izazovima se suočava reforma javne uprave u BiH je istakla: “Reforma se suočava sa brojnim izazovima. Danas imamo jednu upravu koja je u potpunosti neefikasna, neodgovorna, neučinkovita, nedostatak integriteta koja troši jako puno novca i ne koristi građanima. Podaci su poražavajući ako uzmemo u obzir da se reforma provodi od 2006. kada je usvojena strategija, a reforma javne uprave visoko je na listi prioriteta koje je EU postavila BiH“.

Ibranović je govorila i o zahtjevima EU.

EU želi profesionalnu i učinkovitu javnu upravu koja pruža usluge građanima za manje novca. EU je uz pomoć Sigme prije nekoliko godina izradila principe javne uprave koji predstavljaju osnovni okvir i postavljaju minimalne zahtjeve za zemlje koje imaju aspiracije da idu u EU“, navela je za N1.

Kazala je i kako građani od reforme javne uprave trebaju očekivati kvalitetan servis, da treba da postane servis građanima, da im pruža kvalitetne usluge i da očekuju da radi na principima transparentnosti i odgovornosti.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.