Optužbe vlasti i opozicije zbog (ne)gradnje Koridora 5C

Vijesti 11. apr 201718:55 > 19:14
N1

Parlamentarna rasprava u Zastupničkom domu Federacije o zastoju u izgradnji Koridora 5C pretvorio se u međusone optužbe na relaciji SDP - vladajuća koalicija.

Aktuelna opozicija tvrdi da vlast nije izgradila niti jedan metar autoceste, dok su vladajući lopticu prebacili na prošlu vlast, tvrdeći da su sada osigurali skoro 800 milijuna eura za izgradnju Koridora.

Polaganje kamena temeljca polovinom marta, na mostu kod Svilaja, koji će biti dio budućeg Koridora 5C je bilo drugo polaganje u šest mjeseci. Opozicioni SDP, koji je inicirao vanrednu sjednicu Federalnog parlamenta o zastoju na izgradnji Koridora 5C, tvrdi da se Kordior uopšte ne gradi.

“U međuvremenu ova vlast nije izgradila niti jedan metar autoceste, a imamo i stuaciju da u narednih 18 mjeseci, koliko je ostalo do Opštih izbora, neće biti otvorena nijedna nova dionica”, tvrdi SDP-ov Damir Mašić.

U Autocestama Federacije imaju drugačiju priču. Tvrde da se u ovom trenutku gradi na tri dionice Koridora. Uzvratili su na optužbe SDP-a da njihova vlast nije ostavila nijedan spreman projekat za nastavak izgradnje Koridora, ali zato, kažu, su ostaviili deficit od 180 miliona eura. U Autocestama tvrde da je sada osigurano 780 miliona eura za izgradnju autocesta, ali i to uvelike zavisi od usvajanje Zakona o akcizama.

U suprotnom bi izgradnja autocesta u Federaciji mogla stati do 2025. godine.

“U ovom trenutku se gradi 10 kilometara Svilaj-Odžak, našli smo pare. Taj projekat se završava u 11. mjesecu. Radi se dionica Drivuša-Kopče, i Kopče-Donja Gračanica”, kazao je Adnan Terzić direktor Autocesta FBiH.

U Autocestama su se prisjetili i afere oko dionice Počitelj – Zvirovići, za čiju izgradnju je bilo osigurano 100 miiona eura, ali zbog nezavršene ekproprijacije slučaj je završio na sudu. Također, poništen je tender u 2016. godini, a sve istražuje i Evropska investicijska banka.

“Mi smo u 2016. riješili minus od 173 miliona, tako da imamo stabilizovanu situaciju, koja omogućava da se otvore nove perspektive. Ono što nismo uspjeli uraditi, a to je taj tender Počitelj-Zvirović, koji je mogao biti aktivan u avgustu 2016. godine, ali nije”, ocijenio je Jasmin Bušo iz Autocesta FBiH.

“Svi financijski aranžmani su bili potrošeni, a za ostale dionice nije bio pripremljen nijedan papir”, kazao je Denis Lasić, ministar prometa FBiH.

Premda vladajući uvjeravaju da se na izgradnji Koridora uveliko radi, ništa još nije sigurno, naročito južna dionica, čija je trasa nekoliko puta mijenjana.

Razmatra se i mogućnost davanja koncesije za izgradnju dionice Doboj Jug-Žepče, koja je jedina isplativa. Do sada je na na Koridoru 5C u Federaciji izgrađeno 98 kilometara, od ukupno 330 koliko prolazi kroz cijelu BiH.

50 kilometara u Republici Srpskoj još se ne gradi, ali zato vlast u Banjaluci ubrzano gradi autoputeve. Lani je otvoreno 36 kilometara na dionici Doboj-Prnjavor, a do kraja ove godine bit će završena i donioca do Banjaluke, od 35 kilometara.

Sve je to koštalo nešto više od 300 miliona eura.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.