Na sarajevskoj željezničkoj stanici svečanost. Nakon radova na rekonstrukciji dijela željezničke pruge ka jugu, ponovno je uspostavljena linija od Sarajevo do Čapljine.
Redovna linija je vraćena i na relaciji Sarajevo-Konjic, a novina je i sezonska linija koja će saobraćati u toku ljeta. Svečanost su obilježile pohvale, optimistične najave, no željezničke stanice širom BiH i danas oglavnom ostaju prazne.
Talgo garnitura krenula je ka jugu Bosne i Hercegovine. Nakon svečanog obraćanja i fotografisanja predstavnici vlasti i preduzeća su se razišli, a željeznička stanica u Sarajevu je ostala pusta.
Ponovno uspostavljanje linije Sarajevo-Čapljina i Sarajevo-Konjic nadležnima vraća nadu da će nakon više od decenije skupljanja prašine u Sarajevu, talgo vozovi doći do svih važnijih željezničkih stanica u BiH. Direktor Željeznica Federacije BiH očekuje kako će ove linije ostati redovne, iako ih subvencionira samo Vlada Federacije.
“Mi smo uputili i 2015. i 2016. godine svim kantonima na kojima se obavlja željeznički putnički saobraćaj da zajednički sufinansiraju taj vid saobraćaja, međutim, nijedan kanton se nije udostojio ni da odgovori, a kamoli da otvorimo pregovore, što je i njihova zakonska obaveza da finansiraju željeznice. Mi dok ostvarujemo ovako dobre rezulte u teretnom saobraćaju, možemo pokrivati troškove putničkog saobraćaja“, rekao je Enis Džafić, generalni direktor Željeznica FBiH.
A da bi putnički saobraćaj zaživio u Bosni i Hercegovini, neophodno je uspostavljanje više, prije svega isplativih linija. Do tada, mnogi vagoni ostaju parkirani u ovoj sarajevskoj garaži.
Međutim, ono što za predstavnike vlasti, ali i željeznica u oba entiteta predstavlja možda i najveći izazov je vraćanje povjerenja putnika, kako stanica u glavnom gradu, ali i ostalim gradovima BiH ne bi bile više ovako puste.
Putnicima, bar onim koji se čije stanice ne posjećuju talgo vozovi, trenutno ostaje da koriste drum.
“Bili smo prevelike žrtve tog Koridora Vc, a realno se tim koridorom mogu voziti samo oni koji su u dolini Neretve i Bosne, a šta nam je sa Bihaćem, šta nam je sa Tuzlom, srednjom Bosnom, jugozapadnom, a željeznice imaju puno veću ulogu da povezuju ljude i gradove na teritoriji cijele BiH“, kazao je Fadil Novalić, premijer Federacije BiH.
Do sada smo talgo garniture na šinama Bosne i Hercegovine imali samo na relaciji Sarajevo-Doboj. Devet garnitura Talgo vozova Željeznice Federacije BiH kupile su 2005. godine putem robnog kredita vlade Španije od 133 miliona maraka.
Optimizam nadležnih da će nastaviti do Ploča, Banjaluke, Bihaća, a potom i preko bh. granica, građane i dalje ne vraća na perone.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mrežaTwitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.