Na sastanku državnog i entitetskih ministara prometa i komunikacija, ni danas nije dogovorena konačna dionica buduće ceste Sarajevo - Beograd.
Zatraženo je da na idućem sastanku koji bi, kažu, trebao biti održan prije godišnjih odmora, nazoči i predsjedatelj Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, kao i entitetski premijeri, a do kojeg će biti zatražena informacija o financiranju ovog projekta.
Novi sastanak, stare dileme. Pomak se ogleda u tome što se od dosadašnjih osam došlo do tri potencijalne rute. U opticaju su – trenutno najmanje izvjesna trasa od Sarajeva do Bijeljine, te dvije trase koje bi iz glavnog grada išle do Višegrada. I ova ruta donosi dva lobija – jedan da ide preko Rogatice, a drugi preko Goražda.
“Ako već pričamo o tom pravcu, da se uvaži ovaj dio Goražda, odnosno tunel Hranjen i dio Goražda, i onda spojiti sa Višegradom. Znači ponavljam, oba su pravca za nas dobra i potrebna. Dao Bog da oba budu u opticaju i da iznađemo sredstva“, rekao je Denis Lasić, ministar prometa i komunikacija FBiH.
Drugi sastanak u ovoj godini, nije donio konačno rješenje. I dalje nepoznata ruta, ali i način finansiranja. Kreditno zaduženje trenutno je najoptimalnije.
“Inicijalno je rečeno da bi se trebalo raditi o kreditnim sredstvima. Ja vjerujem samo u informacije koje dobijemo zvanično na papiru. Do ovog momenta ne može se negirati jedna izuzetno dobra volja Turske, koja potpuno stoji iza ovog projekta, ali je jasno od nas traženo da se definiše jedna ruta“, izjavio je Ismir Jusko, ministar prometa i komunikacija BiH.
“Vlasnici infrastrukture po Ustavu i Dejtonu su entiteti. Iz tih razloga ministar Jusko je izrazio izuzetno dobru volju, što cijenim, ali svakako je konačna odluka na entitetima, jer će entiteti vraćati kredite“, rekao je Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS.
Sastanak vrlo konstruktivan, sa na kraju definisane tri potencijalne rute, kažu ministri. Međutim, ovo je njihov maksimum što se tiče nadležnosti, kažu, te su već za naredni sastanak odlučili pozvati i premijere.
Pojedine procjene kažu da bi brza cesta mogla koštati i do milijardu eura. Budući da nije poznato na koji način će Turska finansirati ovaj projekt, biće zatražena informacija koja ća biti prezentovana pred premijerima na narednom sastanku.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mrežaTwitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.