Autoceste FBiH izgradile su 102 kilometra. To je koštalo 1,7 milijardi maraka. Za završetak Koridora kroz Federaciju u Autocestama procijenjuju da da je potrebno još 2,7 milijarde eura sa PDV-om. Gradnja u RS nije ni počela.
Koliko će koštati preostalih 200 kilometara?
“Pa otprilike ja mislim pet milijardi još”, izjavio je Mladen Goluža, šef Odsjeka za puteve, željeznice, plovne puteve, luke i cjevovode pri Ministarstvu komunikacija i prometa BiH.
Do sada izgrađenih 102 kmilometra nisu međusobno povezana. Ostalo je još 230 koje treba izgraditi. Na samitu u Trstu odobren je dio grant sredstva za dionicu Johovac- Rudanaka. Odobren je dio novaca i za dionice Ponirak-Vraca i Zenica Gračanica.
“Johovac-Rudanka to je na područje RS. Vrijednost je 80 miliona evra, a grant sredstva su odobrena u visini od 15,3 miliona evra”, kazao je Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza Republike Srpske.
“To je petlja od Johovca do Rudanke u dužini od šest kilometara, izvršena je eksproprijacija. Bili smo na razgovoru u Londonu sa EBRD. EBRD je spreman da finansira, vrijednost negdje oko 70 miliona evra”, dodao je te kazao:
“Ali se čeka usvajanje Zakona o akcizama, oni neće da odobre kredit bez usvajanja zakona o akcizama.”
Prije akciza problem je predstavljala Transportna strategija. Ministar prometa i komunikacija Ismir Jusko kaže da je na početku mandata od evropskih komesara Johanesa Hana i Violete Bulc dobio dva uslova.
“Usvojiti okvirnu transportnu strategiju jer bez te strategije nećete dobiti niti jedan euro niti ćete moći aplicirati na projekte. I počnite raditi Svilaj u koji i mi investiramo. Mi ne želimo da investiramo u Koridor VC koji će završavati u rijeci Savi, a taj most čeka nekih 6,5 godina.”
I završio je u Savi. Prije dva dana je otvoren dio Koridora kod Svilaja, no mosta prema Hrvatskoj nema. Kojim tempom će se graditi Koridor zavisiće od toga da li će sutra biti usvojen Zakon o akcizama.