Da li bi glas taksi dispečera mogao postati prošlost? Popularni Uber nikada nije zaživio u BiH, no na virtualnom tržištu je sve više aplikacija uz pomoć kojih je moguće organizovati prijevoz. Novina među njima je i "Gogo.ba", koja svima omogućava da postanu vozači. Istražili smo - kako posluju na bosanskohercegovačkom tržištu.
Instalirate aplikaciju. Registrujete se. Uključite GPS. I – odaberete gdje ćete. I odakle. I kako.
Čini se da ćemo za 17 minuta vožnje platiti 6 maraka sa gogo opcijom. Luksuznija varijanta košta 10, a taksi vozila u aplikaciji koštat će devet maraka.
Zanimljivo je da, ako želite biti gogo vozač, ne morate uopće biti licencirani taksista. Dovoljno je da imate vozilo, 3G mrežu i aplikaciju “Gogo” na telefonu i tako možete voziti koliko želite i kada želite, a “Gogo” vam svake sedmice isplaćuje zarađeni novac. Zanimljivo je također da ćete, ako unesete u vaš pretraživač uber.ba, bit ćete preusmjereni na gogo.ba.
Kompanija nalik popularnom Uberu koji nije nikad zaživio u BiH, registrovana je, prema dostupnim podacima, u Americi.
Provjerili smo ima li aplikacija “Gogo” uspjeha na sarajevskim ulicama. Neki su je već probali.
“Prvi put kada sam koristio Gogo, bilo je besplatno, pa sam koristio luxury. Čekao sam 10-15 minuta”.
Drugi ne bih nikad.
“Ne bih se s njima vozila. Ne vjerujem takvim vozačima”.
Treći nisu, ali su im “gogo” vozila privlačna:
“Jer su dostupnija i jeftinija”.
Ocjene korisnika različite.
1. Jako korisno, puno bolje od taxija.
2. Odaberem gdje želim da idem, kliknem na “idi” i aplikacija se ugasi. Više puta sam pokušao i imam isti problem.
3. Bravo! Kad nema Ubera u BiH imamo Gogo. Sve pohvale!
No nisu svi oduševljeni novinom na virtualnom tržištu. Razlog – nelicencirani vozači. Sarajevo taxi na tržištu sa vlastitom aplikacijom. “Moj taxi” je, kažu:
“Jedina regularna aplikacija sa taksi vozilima na području BiH. Tu aplikaciju može posjedovati samo licencirano taxi vozilo koje radi u skladu sa zakonskim okvirima”.
Hasib Lošić iz Sarajevo taxija dodaje: “Uber je prije par godina pokušao ovdje da uđe, ali mi smo prije 3 godina kenuli sa ovom aplikacijom i oni nisu vidjeli šansu sa našem tržištu”.
S druge strane, “Wheels” app su razvili studenti. Ona povezuje sve taksi kompanije na jednom mjestu a korisnici ocjenjuju uslugu.
“Trenutno imamo preko 1.000 korisnika na Androidu i IOS-u. Mi želimo da iskoristimo postojeću infrastrukturu taksija, da je dopunimo i omogućimo korisnicima lakše pozivanje taksi kompanija ili samostalnog prevoznika, legalno registrovanog, u njegovoj blizini”, kaže Ilija Tešić, softverski inžinjer.
Aplikacije za taksi uzimaju očigledno sve više maha. Da li bi glas dispečera i poznati zvuk mogli postati prošlost?