Da li je kredit ili donacija za autoput?

Vijesti 05. feb 201816:47 > 19:15
Tanjug/Služba za saradnju s medijima predsednika Srbije

Samo sedam dana od sastanka u Istanbulu u BiH stigla je delegacija iz Turske kako bi uradila analizu u vezi s izgradnjom predloženih trasa autoputa Sarajevo- Beograd. Istovremeni razgovori bit će vođeni i sa nadležnima u Srbiji.

Prijedlozi jasno definirani. Sarajevo i Beograd povezat će dvije rute, jedna preko Tuzle, druga preko Višegrada, dogovoreno je to na prošlosedmičnom sastanku Erdogana, Izetbegovića i Vučića. Nakon sutrašnjih sastanaka trebalo bi biti poznato više detalja o samoj gradnji i finansiranju.

“Imamo priliku da vidimo oba projekta, oba kraka da se spajaju sa glavnim gradom. S jedne strane imate istočnu Bosnu koja se spaja s koridorom 11 koji prolazi kroz cijelu Srbiju, a druge strane s koridorom Vc. Imate sjevernu Bosnu, odnosno tuzlansku regiju koja se spaja s koridom Vc i sa lukom Brčko i sa sjevernom BiH, i sa Srbijom i sa Hrvatskom u tom dijelu”, kaže ministar Jusko.

Vrijednost projekta je prvobitno procijenjena između 800 miliona i milijardu eura. Da je pred BiH, odnosno entitetima, još mnogo posla stav je državnog zastupnika Momčila Novakovića. Kaže kako još nije poznato da li će Republika Turska donirati sredstva za izgradnju ili je riječ o kreditu.

“Tako da ja mislim da se malo preambiciozno izašlo sa stavom da je ovo gotova stvar. Puno će se ovo još komplikovati i valjati dok se dođe do konačnog rješenja, a kad dođemo do konačnog rješenja onda slijedi zakonodavni postupak koji će trajati 2-3 godine dok se riješe imovinsko odnosi i sve ostalo”, ističe Momčilo Novaković, zastupnik NDP-a u PSBiH.

Tehnička delegacija iz Turske mora obići i teren, a sve bi moglo trajati naredne dvije godine, što dovodi do zaključka da se realizacija projekta ne može očekivati prije treće decenije ovog vijeka.

“Treba se izaći na teren doslovno svaki kvadratni metar jedne i druge dionice obići, vidjeti koliko je to tunela, koliko je mostova, potencijalnih klizišta, kroz koliko dionica i jedna i druga prolaze kroz privatna zemljišta gdje se treba izvršiti eksproprijacija. To iziskuje dosta posla, ne toliko drugo da kažemo da će to potrajati 5-6 godina, ali evo struka je rekla da bi inicijalno to trebalo da traje dvije godine”, dodaje Jusko.

Kantonalni premijeri Tuzle Bego Gutić i Sarajeva, Elmedin Konaković, očekuju pozitivne ekonomske efekte gradnje na odabranim dionicama.

“Pokazale su sve studije da je TK kao najmnogoljudniji kanton, odnosno ova regija, zajedno s Brčkom, sa Bijeljinom, najmnogoljudnija regija, da je to industrijski najpotentniji dio BiH i zbog toga je bilo logično da ta trasa autoputa Beograd-Sarajevo, upravo ide ovom dionicom”, kaže Gutić.

“Angažovanje domaće radne snage, mehanizacije, građevinske operative i sve je ono što utiče generalno na BDP, na naše povećane prihode i sve aktivnosti kada je riječ o cestogradnji apsolutno pozdravljamo i bilo koji dio BIH da povezuju oni u konačnici na jedinstveni račun trezora generišu neke nove prihode ili u direktnim prihodima to rade prema kantonima i lokalnoj zajednici”, poručuje Konaković.

Interes građana BiH je kvalitetna infrastruktura i ceste. A svim akteri ovog projekta saglasni su da je osim ekonomske i privredne strane za regiju važna i ona politička.