Akcize na gorivo sa 10 feniga porasle su na 25. u februaru. Od kada se primjenjuje novi Zakon prikupljeno je 25,8 miliona maraka. To je 16,6 miliona više nego u istom mjesecu prošle godine.
“Ova putarina stoji prikupljena na tom posebnom podračunu i mi očekujemo odluku UO UIO BIH koji će zasjedati u narednih nekoliko dana, donijeti odluku o raspodjeli ove putarine prema RS, FBIH, i Brčko distriktu”, naveo je Ratko Kovačević, portparol UIO BiH.
Iz entitetskih preduzeća čekaju zeleno svjetlo. Bitno je da se donese odluka, jer bez nje ne mogu primiti ni do sada prikupljena sredstva. Sjednica UO zakazana je za 28. mart potvrđeno je u UIO.
Adnan Terzić, direktor Autoceste FBiH je kazao: “Stvoriće nam vjerovatno problem krajem marta kada budemo trebali EBRD-u platiti jednu ratu. Nadam se da nam to neće stvoriti nepremostiv problem.”
Bez odluke UIO o raspodjeli sredstava sa računa UIO, nema novca za vraćanje starih, ali i tek odobrenih kredita kažu u Autocestama.
“Zahvaljujući zakonu o Akcizama mi treba da povučemo i da budu efektivna sredstva, nadam se do kraja marta. Za dva kredita koja su potpisana i ratificirana još 2015. i 2016.”, dodao je Terzić.
U Autocestama FBIH pojašnjavaju da se radi o iznosu od blizu 156 miliona. Sredstva su namijenjena za dionicu Počitelj-Buna, zaobilaznicu oko Zenice, i trasu Svilaj-Odžak.
Krajem decembra, nakon usvajanja Zakona o akcizama i Autoputevima RS odobrena su kreditna sredstva od 70 miliona evra za prvih šest kilometara Koridora 5C u RS Johovac-Rudanka.
“Prvi efekti primjene seta zakona o akcizama, usvojenih na kraju 2017. godine biće poznati poslije raspodjele novca, prikupljenog po tom osnovu. Naša su očekivanja poznata od raznije, odnosno, očekujemo ukupan godišnji prihod od oko 100 miliona KM“, stoji u odgovoru iz Autoputeva RS.
Prije četiri dana ministar finansija BiH potpisao je ugovor o grantu sa EIB-om, 47 miliona za dionicu Banja Luka – Doboj B, te 6,8 miliona za mosta u Gradišci. Iako nije bio uslovljen Zakonom o akcizama i ovaj novac bio je ugrožen.
“Cjenili su potrebnim ta sredstva preraspodjeliti. Aktivnosti u Zagrebu iz 2016. godine rezultirali mi smo ta sredstva uspjeli spasiti”, rekao je Igor Pejić seksretar Ministarstva saobraćaja i veza BiH.
Problem je nastao i na Samitu u Trstu prošle godine. BiH tada nije usvojila Strategiju o Transportu. Zbog neusvajanja nije imala pristup grantovima. Ipak, sastanak je završen uspješno. BiH je odobreno blizu 250 miliona evra, te 46 miliona grant sredstava. Ni ovaj novac nije bio uslovljen akcizama.
Pozitivne posljedice usvajanja zakona o akcizama građani tek treba da vide. One negativne vidjele su se već prvog dana primjene ovog zakona. 1. Februara. Tada je poskupilo gorivo.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.