Adnan Terzić, direktor Javnog preduzeća "Autoceste FBiH", je gostovao u današnjem izdanju Dana uživo. Koliko je autoceste napravljeno od 2014. godine do danas, kako komentariše kriitku da je više autoceste napravljeno dok je vlast obnašao SDP i koliko će autoceste biti napravljeno u ovoj godini - neka su od pitanja na koja je Terzić odgovorio.
Upitan koliko je autoceste napravljeno od 2014. godine do danas i kako komentariše kritiku da je više autoceste napravljeno u vrijeme SDP-ove vlasti, Terzić kaže:
“To bi bila predizborna kampanja i neću da učestvujem u njoj. U posljednjih godinu dana je napravljeno 10 kilometara autoputa i to na dionici Odžak-Svilaj. I na Vašem mediju smo imali katastrofalan prilog oko toga da smo napravili cestu koja ne vodi nikamo. Samo se u BiH problematizira da li je 10 kilometara autoputa za pohvaliti ili nije.”
“Imali smo dogovoren kredit, potpisan 2016. godine sa EBRD-om, ali je uslov bio da se usvoje akcize. Čekajući akcize, mi smo našli 25 miliona maraka i napravili smo taj dio autoputa”, naveo je Terzić.
Svoju konstataciju da je prilog N1 televizije o dionici Odžak-Svilaj katastrofalan, Terzić je objasnio kazavši da nije korektno reći da autocesta ne vodi nigdje.
Za Terzića je izgradnja autoceste djelimično političko pitanje.
“Preko akciza se stvorio prostor za zaduživanje kojim će se graditi autoput. Čuo je mišljenje da kako oni koji upravljaju novcem za izgradnju, mogu određivati ko će činiti vladu, ko će biti premijer… To uopšte nije istina. JP “Autoceste FBiH” vide samo onaj novac koji naplate od cestarine”, kaže Terzić.
Komentarisao je konstataciju da je SDP napravio više autoputa nego trenutna vlast:
“Kilometri autoputa ne dobijaju izbore!”
Akcize su JP “Autoceste FBiH” donijele poteškoće jer je usporen transfer novca. Taj problem mogu riješiti resorna ministarstva svih nivoa vlasti.
“Do usvajanja akciza je postojao vrlo transparentan prenos sredstava sa Uprave za indirektno oporezivanje na (UIO) na JP “Autoceste” FBiH. Tako da su nam akcize samo donijele glavobolju jer trenutno nemamo niti jedna marke od akciza, ali ćemo je imati. Da bi se to desilo, mora se postići dogovor između državnog i entitetskih ministara finansija”, uvjerava Terzić.
U 2018. godini građani BiH mogu očekivati nastavak gradnje autoputa na nekoliko dionica: Počitelj-Buna, od Donje Gračanice prema Sjeveru, kao i gradnja tunela Vranduk.
“Nakon Uskrsa se može očekivati potpisivanje ugovora sa izvođačem na dionici Počitelj-Buna. Dakle, najkasnije do sredine aprila. Već je predata evaluacija za taj dio autoputa. Shodno tome, u maju bi trebala početi gradnja te dionice duge 7,2 kilometara, a radovi bi trebali trajati 20 mjeseci. Nastavit će se i izgradnja od Donje Gračanice prema sjeveru, a vrijednost radova je 50 miliona eura. U 2018. bi trebala početi i gradnja tunela Vranduk dugog 2,2 kilometra čija je vrijednost 50 miliona eura”, zaključio je.
Za 7 ili 8 godina možemo očekivati da ćemo se od Sarajeva do Mostara voziti autoputem, ali da to zavisi od vlade, kaže Terzić. Tvrdi da će za samu izgradnju te dionice biti potrebno oko 6 godina.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.