BL-bike za sve građane Banjaluke

Vijesti 03. apr 201816:44 > 16:58
N1

Automatski sistem iznajmljivanja javnih bicikala "BL-bike", odnosno "bike sharing", za sve građane i turiste je počeo s radom i u Banjaluci.

Uspostavljanjem ovog globalnog sistema Banjaluka je postala jedan od mnogobrojnih gradova u svijetu čiji građani će da koriste javne bicikle za prevoz. Nextbike sistem javnih bicikala pod nazivom BL bike.

U gradu na Vrbasu instalirana su četiri terminala sa 30 bicikala. Na ulicama još nema korisnika, ali zainteresovanih i oduševljenih građana ima.

Anketa

“Ja ću prva da odem da se registrujem jer ja inače koristim bicikl ali sad mi je ujutro hladno da dolazim biciklom pa ću uplatiti ovaj da na pauzi i u toku radnog vremena sve što trebam obaviti da obavima biciklom.”

“Jako dobro i za mlade jer su se ukočili svi. Sjede na internetu, sjede u kancelariji. Ovo je pozitivno i svi se mladi trebaju družiti a baciti one internete.”

“Pozitivno, lijepo. To je trebalo davno da se uradi.”

Automobil ostaviti u garaži i po gradu se kretati biciklom ekonomski je isplativo čak i ako se iznajmljuje.

Privih pola sata vožnje je bespltno, svaki naredni sat se plaća 1,5 KM, mjesečna karta iznosi 5, a godišnja 20 KM.

Vožnjom bicikla skidaju se suvišni kilogrami, zateže tijelo, oblikuju mišići, jača srce, čuvaju zglobovi, povećava izdržljivost organizma, smanjuje je se stres I čuva životna sredina. No, građani I dalje uglavnom koriste automobile.

“Ljudi se najčešće žele ugledati na poznate ličnosti a kod nas su poznati političari koji se voze u skupim automobilima I sa nekom gardom oko sebe. Mi kad naparvimo paralelu sa bilo kojim političarem iz Evrope I svi se ibretimo I čudimo jao ide premier na posao”, kazao je Tihomir Dakić, Centar za životnu sredinu.

U drugoj polovini prošlog vijeka Banjalučani su za prevotno sredstvo najčešće koristili bicikle, kažu naši sagovornici.

Anketa

“Kamo sreće da stave rampu ko nekad što je bilo u vrijeme stare Jugoslavije na Malti I Šeheru jer mi ćemo se pogušiti ovdje.”

Svjesni da se ništa ne mijenja preko noći pojedini Banjalučani ovaj projekat vide kao korak bliže evropskim zemljama gdje je vožnja bicikla način života.

“Odlična akcija i grada I nextbike s obzirom da su prisutni u cijeloj Evropi ja sam izuzetno srećan što su došli ovdje na naše prostore”, kaže Bojan Dragić, Banjalučanin.

Samo zbog korišćenja bicikala, Danci godišnje proizvedu 90.000 tona ugljen­dioksida manje nego što bi to bilo da se prevoze automobilima.

Strogo je zabranjeno preuzimanje sadržaja, vijesti, videa ili fotografija bez dozvole. N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.