Oko 300 učenika iz pet osnovnih škola i 30 volontera iz sedam udruženja građana iz Jablanice, Posušja i Tomislavgrada učestvovalo je u trodnevnoj akciji čišćenja na području Parka prirode Blidinje.
Akcija označava početak šire kampanje za prevenciju nepravilnog odlaganja otpada te jačanja svijesti o važnosti zaštite prirode i okoliša na području Parka prirode Blidinje, koja se provodi pod sloganom. Malo je potrebno da napraviš promjenu. U sklopu kampanje organizovana su i predavanja o ekologiji, prirodnom i kulturnom nasljeđu, opasnostima u prirodi, te zaštiti biljnog i životinjskog svijeta.
Kampanja je rezultat inicijative Udruženja Visit Blidinje, uz podršku EU ProLocal programa, koji podržava promociju i pozicioniranje Blidinja kao aktraktivne turističke destinacije, kao i unaprjeđenje lokalne privrede. Podršku u implementaciji su pružili i općine Jablanica, Posušje i Tomislavgrad, kao i učenici i nastavnici osnovnih škola, te članovi planinarskih društava, gorskih službi spašavanja i ostalih udruženja koja djeluju na području ovog Parka prirode.
Upravo je saradnja više lokalnih uprava, obrazovnih institucija i nevladinog sektora to što ovu incijativu čini jedinstvenom u Bosni i Hercegovini.
U okviru akcije čišćenja na pet lokacija na području Parka prirode sakupljeno je ukupno 2.000 kilograma otpada, najviše staklenih boca, limenki, starih konzervi i guma.
“Akcija jeste lokalnog karaktera, ali je iznimno važna za čitavu državu jer odražava duh kolektivne savjesti i zajedničkog cilja za sve nas u BiH, ali i na ovoj zelenoj planeti”, rekao je Ante Vukadin, predsjednik Planinarskog društva “Orlova stina” iz Tomislavgrada, čiji su članovi učestvovali u akciji čišćenja.
EU ProLocal Program podržava promociju i pozicioniranje Blidinja kao aktraktivne turističke destinacije doprinoseći na taj način unaprjeđenju lokalne privrede. U tom cilju, radi se na uvođenju višekratnih vrećica za otpad, postavljanju zelenih otoka, te uvođenju eko patrole. Posebna pažnja u okviru programa posvećena je održivom razvoju što odražavaju i ovakve aktivnosti.
“EU ProLocal “finansira Evropska unija sa 9 miliona eura, a dodatnih 4 miliona eura je obezbijedila Vlada Njemačke. Program implementira Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.