BiH je usvajanjem okvirnih politika prometa 2015.-2030. i strategije prometa 2016.-2030., pristupanjem ugovoru o osnivanju Prometne zajednice jugoistočne Evrope i usvajanjem Zakona o akcizama na gorivo osigurala otvaranje novih fondova za prometnu infrastrukturu, rekao je zamjenik ministra komunikacija i prometa BiH Saša Dalipagić.
Dalipagić je istaknuo da je najvažniji prometni infrastrukturni projekt u Bosni i Hercegovini izgradnja Koridora 5C, ne samo zato što povezuje jug BiH sa gospodarski izuzetno bitnom Lukom ploče u Hrvatskoj, kao i cijelu zemlju preko Mostara, Sarajeva, Zenice i Doboja do Svilaja na sjeveru s Hrvatskom i dalje do Budimpešte, čime predstavlja poveznicu BiH sa sjevernom, srednjom i sjeveroistočnom Europom, nego i zato što je uz ovaj koridor nastanjeno oko 70 posto bh. stanovništva te smješten veliki broj industrijskih, trgovačkih, turističkih i drugih kapaciteta.
Napominjući kako je do sada kroz BiH izgrađeno oko 105 od predviđenih 330 km Koridora 5C, Dalipagić je istaknuo da ne mogu biti zadovoljni tempom izgradnje i izrazio nadu da će u narednom razdoblju JP Autoceste FBiH i JP Autoputevi RS-a ubrzati aktivnosti na izradi potrebne dokumentacije i izgradnji preostalih dionica Koridora 5C.
Govoreći o najznačajnijim bilateralnim pitanjima u oblasti prometne infrastrukture sa susjednom Hrvatskom, Dalipagić je istaknuo da su to svakako izgradnja prekograničnih mostova Svilaj i Gradiška, napominjući da je ukupna realizacija radova na mostu kod Svilaja iznad 70 posto, planirani završetak izgradnje je 28. maja 2019.
Za most Gradiška u tijeku međunarodni tender za odabir izvođača radova, odnosno projekta “Izgradnja dionica Okučani – granica Bosne i Hercegovine i prva faza – most na granici preko rijeke Save”.
Kao važne međudržavne projekte s Republikom Hrvatskom Dalipagić je naveo započete aktivnosti na revitalizaciji Unske pruge, planirano otvaranje razgovora u vezi s izgradnjom novog ili rekonstrukcijom postojećeg mosta na Savi Brčko – Gunja te iznalaženje investicijskih sredstava za radove na rehabilitaciji plovnog puta rijeke Save i instaliranje riječnog informacijskog servisa na plovnom putu rijeke Save.
Dalipagić je na skupu naglasio važnost sporazumnog rješenja s Republikom Hrvatskom u vezi s trasom Jadransko-jonske autoceste kroz Bosnu i Hercegovinu na željenoj dionici od Počitelja preko Popovog polja do granice s Crnom Gorom na rejonu Aranđelovo/Nudo.
Pri tome je istaknuo da bi se što prije trebao realizirati prijedlog zaključaka koje je predložio na Forumu jadransko-jonske regije u Splitu, a koje je tada u ime Vlade Republike Hrvatske prihvatila ministrica regionalnog razvoja i fondova Evropske unije u Vladi Republike Hrvatske Gabrijela Žalac.
Kada je riječ o odnosima s Crnom Gorom, Dalipagić je rekao da se očekuje intenziviranje aktivnosti na putnom pravcu Brod na Drini (Foča) – Hum (Šćepan Polje) i izgradnji mosta na rijeci Tari.
Bosna i Hercegovina je izradila glavni projekt s pratećim studijama za poboljšanje ove prometnice na SEETO ruti 2b, uključujući i međudržavni most na rijeci Tari.
Što se tiče Republike Srbije, Bosna i Hercegovina vodi intenzivne aktivnosti za adekvatno cestovno povezivanje Sarajeva i Beograda u koje je uključena i Turska, koja bi mogla sudjelovati u finansiranju ovog projekta.
Od većih projekata koji su u toku u Bosni i Hercegovini a u vezi su s međunarodnim povezivanje BiH, Dalipagić je istaknuo modernizaciju Međunarodne zračne luke Sarajevo, s krajnjim ciljem povećanja njenih kapaciteta u prijemu i otpremi putnika. Dalipagić je istaknuo kako smatra da Bosna i Hercegovina u potpunosti doprinosi ostvarenju konačnoga cilja, a to je njeno uvezivanje u prometni regionalni i europski sustav.
Konfedenciju u Dubrovniku je inače, otvorio Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske, a na kojoj su sudjelovali i mnogi drugi dužnosnici iz oblasti prometa i prometne infrastrukture šire regije.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook i UŽIVO na ovom linku.