'Crni petak', dan velikih sniženja - produžen je na vikend. Po nižim cijenama još uvijek se može kupovati u stotinama trgovina širom Bosne i Hercegovine. A pred nama su i nova, novogodišnja sniženja. Istražili smo šta se u Bosni i Hercegovini kupuje na sniženjima. Zbog čega kupujemo, i koja je uloga marketinga u našim konzumerskim potrebama.
Prijateljice Rada i Suzana i ovaj vikend odlučile su provesti u šetnji. To podrazumijeva i obilazak omiljenih radnji. Iako je novembar, kažu, već se osjeti praznična atmosfera.
“I za Novu godinu smo kupili svašta. Moja drugarica haljinu, a ja sam lijepu bluzicu, imam blejzerčić, sve smo pripremile za Novu godinu”, istakla je Rada Tešić.
“Inače volim kupovati, šetati, i smatram da koliko god je teška situacija, da stvarno svijet kupuje i da uživa u kupovini”, mišljenja je Suzana Kečo.
Skoro da ne postoji radnja u glavnom gradu Bosni i Hercegovini koja prolaznicima ne nudi nešto na sniženju. Pažljivim odabirom može se pronaći sve, od igle do lokomotive.
Jeedna djevojčica je za sebe pronašla gumeni sladoled. Za to se, kažu njeni baka i deda, uvijek nađe novac.
“Ono što joj se sviđa to traži, ne zna koja je vrijednost, mi smo najviše krivi što podlegnemo tim željama”, smatra njena baka.
“Ne štedi se na njoj, za nju uvijek mora biti. Kažem, svaki izlazak je sitnica”, poručio je njen djed.
Ipak ulični prodavci kažu, još uvijek nije počela sezona. Čekaju turiste, koji će im, kažu, za novogodišnje praznike donijeti zaradu.
“Ima živosti, narod šeta, radnje, možda obuća zimska, suveniri, potanko Boga mi”, rekao je Mustafa Vukas, trgovac.
I dok se jedni raduju sniženjima, drugi kupuju samo ono što im je potrebno.
Pitali smo građane da li kupuju ono što im ne treba.
“Ja sam protiv potrošačkog društva i čuvam novac za vrijednije stvari”, naglasila je jedna Sarajka i dodala da su joj bitniji “dobra hrana, zdravlje, druženje”.
Neki su, pak, na ‘Crni petak’ odlučili kupiti namirnice poput kajmaka, šunke i sira.
Jedna sagovornica je ukazala kako kupuje ono što je povoljno, u skladu sa stnadardom.
Ipak, stručnjaci upozoravaju – budite obazrivi, svečana, praznična atmosfera kreirana je kako bi što više kupovali.
“Stalno smo izloženi nekom svečarskom duhu, tokom cijele godine možemo da kupimo nešto na sniženju”, objasnila je Amra Hašimbegović, stručnjak za marketing.
Sve to govori, kaže Hašimbegović, da su pune cijene nerealne, jer kada se pogleda bilans kompanija, najviše zarađuju kada su sniženja.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook i UŽIVO na ovom linku.