Direktor FlyBosnia: Uzeli smo status nacionalne aviokompanije

Vijesti 29. jan 201921:45 > 21:56
N1

Chris Gabriel, CEO aviokompanije FlyBosnia bio je gost N1 intervjua.

Osnivači FlyBosnie su predstavnica i direktor Al Shiddi grupacije Nudžejma Skenderović i Sulaiman Abdullah Al Shiddi, koji je ujedno i jedan od najvećih investitora iz Saudijske Arabije u BiH. Izvršnog direktora smo pitali – za koje destinacije će FlyBosnia letjeti, koje će biti cijene letova i kako je jedna privatna kompanija uspjela obezbijediti prefiks “kompanija sa nacionalnim predznakom”.

Inače, Chris Gabriel je uspješni australski biznismen, bogataš i suprug počasne konzulice BiH u Australiji Đemile Talić-Gabriel. Radio je u oblasti telekomunikacija i tehnologije na pet kontinenata.

Prošli mjesec, FlyBosnia imala je prvi probni let iz Sofije do Sarajeva. Kada možemo očekivati letove u punom kapacitetu?

“Dio procesa dobivanja Potvrde zračnog operatera je niz testova, koji su sada dovršeni. Dobili smo Potvrdu i radimo na posljednjim detaljima reda letenja, u procesu smo osiguranja mjesta na različitim aerodromima. To je proces koji moramo proći, treba malo vremena za različite zračne luke. Kada se potvrde ta mjesta, moći ćemo objaviti i red letenja.”

Koja odredišta imate na umu?

“London i Frankfurt su početne destinacije, a sa povećanjem kapaciteta, uključit ćemo Rim, Pariz, Barcelonu. Letjet ćemo i za Rijad i Jeddah, Kuwait, Beirut, kako budemo povećavali broj zrakoplova. Očekujemo novi avion sredinom godine, a treći do kraja godine. U narednih pet godina očekujemo da ćemo imati osam aviona i da ćemo nuditi odredišta za koja postoji interes. To je naša specifičnost. Fokusirat ćemo se na direktne letove. Želimo pružiti pouzdanu i povoljnu uslugu klijentima.Evropa je naš fokus.”

Koji raspon cijena možemo očekivati?

“Postoji mnogo faktora koji utječu na cijenu. Morate gledati šta je priuštivo, šta se dešava kod konkurencije, a šta mi trebamo da bismo opstali. Kada se sve to sagleda, dolazimo do onoga što smatramo povoljnom cijenom za ljude u BiH.”

Imate li na umu konkretne cijene? Koliko će, na primjer, građani u BiH platiti za direktan let iz Sarajeva za London?

“To ćemo objaviti sa redom letenja. U ovoj fazi neću vam davati brojke. Znam da to ljudi žele saznati, ali mi smo veoma odmjerena kompanija, želimo biti održivi i ponuda će predstavljati dobit za nas i za klijente. Kada sve bude spremno, objavit ćemo. Ljudi će onda moći direktno posjetiti stranicu “FlyBosnia” i rezervisati let.”

Pogledajmo to, ipak, iz bosanskohercegovačke perspektive. Prosječna plata u BiH iznosi oko 400 eura. Hoće li cijene letova biti prihvatljive za građane u BiH?

“Vjerujemo da hoće.”

Osnivači aviokompabije FlyBosnia su predstavnici Al Shiddi grupacije. Al Shiddi je jedan od najvećih investitora u BiH. No, kompanija ima nacionalni prefiks. Nacionalna aviokompanija BH Airlines više ne postoji. Kako ste uopšte uspjeli obezbijediti opis “kompanije sa nacionalnim predznakom” kao privatna kompanija? Koliko je investitor morao platiti za tu povlasticu?

“Al Shidi je velika grupacija, koja je mnogo uložila u BiH, hotele, trgovačke centre, parkirališta, stambena područja. Ljepota i čuda BiH, za koju smatram da je najbolje čuvana tajna Evrope, jedna je od stvari koje su privukle grupu ka aviokompanijama i ka FlyBosnia. To je strpljiva investicija, za koju je trebalo 3-4 godine, da dođemo do ove faze. To je jedna održiva investicija koja se nastavlja, i vjerujemo da će biti još boljih investicija.”

Kako ste uspjeli kupiti ovo ime? Kako ste uspjeli dobiti ime FlyBosnia i nacionalni prefiks?

“U BiH nema nacionalne aviokompanije i mi smo uzeli status nacionalne aviokompanije, tako što smo prvi uzeli AOC, radeći prvi let. To dolazi kao dio licence za letenje.”

Jeste li morali platiti dodatno za prekifs? Jeste li morali platiti za ime koje sadrži “Bosnia”?

“Ime smo registrovali kao što to radi normalna kompanija, prošli smo kroz sve normalne procese, u skladu za zakonima BiH.”

Dugo je trebalo da dobijete Potvrdu zračnog operatera. Prvi let za Rijad trebao se desiti prošle godine u junu. Odgođen je, jer Direkcija za civilno zrakoplovstvo nije izdala uvjerenje. Zašto?

“Mislim da je to proces koji nije najbolje shvaćen. Prvo moramo imati avion. Avion mora dobiti puno odobrenja, a onda mora sletjeti u državu, te dobiti dalja odobrenja u određenim testnim letovima. Dakle, avion je stigao, iako malo kasnije nego što se isprva mislilo, a onda su obavljeni testni letovi u svrhu dobivanja dozvola. Kada je sve gotov, izdata je Potvrda zračnog operatera.”

Jedini avion koji sada imate ja Airbus 319 i zove se “Sarajevo”. Kupljen je od bugarske aviokompanije “Balkan Holliday Air.” Šta još trebamo znati o avionu sa kojim sada letite?

“Potpuno je repariran, prošao je sve testove i kontrole sigurnosti, jer želimo biti vrlo sigurna aviompanija. Međunarodne kompanije vrše servis. Povećat ćemo kapacitet sa drugim avionom, A-320, kojeg želimo dovesti prije sezone, a treći želimo imati do kraja godine. Povećat ćemo flotu i želimo se nastaviti širiti sa direktnim letovima za destinacije za koje postoji interes, tamo gdje mislimo da možemo zadovoljiti naše korisnike.”

Cijeli intervju sa izvršnim direktorom aviokompanije FlyBosnia, Chrisom Gabrielom, pogledajte u priloženom videu.

N1 pratite putem aplikacija za Android| iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook| Instagram i UŽIVO na ovom linku.