Priča o izgradnji mosta na rijeci Savi kod Svilaja, koji će povezati hrvatski autoput sa koridorom 5c kroz BiH, odnosno u konačnici spojiti Budimpeštu i Ploče koja traje osam godina, dobija svoj epilog. Spojene su dvije obale, a iznad rijeke Save sagrađena je čelična konstrukcija mosta čiji se potpuni završetak očekuje do kraja godine.
Zaposlenici Italijanskog Maega, od kojih su neki i stanovnici Posavine, spojili su čelični dio konstrukcije mosta Svilaj, u pravcu ka Hrvatskoj.
Smjer ka BiH trebao bi biti završen u roku od 30 dana. No, preciznost je bitnija od brzine. Makrosegmenti teški i po 200 tona, milimetarski precizno se spajaju.
Faktički se grade dva mosta, jedan pored drugog, sa ukupno šest traka.
“To je slozen i opasan proces. Spajanje konstrukcije traje nekoliko dana, htjeli o da budemo sigurni da je sve kako treba”, pojasnio je Darko Šošić, sektor za EU i investicije HAC-a.
“Most je dug 660 metara, glavni raspon 130m, visina 17-18m, dubina Save ovdje je preko 5m. Vrijednost investicije preko 22 miliona eura, 50 posto Hrvatska, 50 posto BiH”, kazao je Boris Huzjan, predsjednik uprave HAC-a.
Nakon čeličnog spoja, na onom betonskom radiće Hering iz Širokog Brijega. Most bi trebao biti završen do kraja godine.
Visoki vodostaj i otapanje snijega otežavali su posao, a posebno izazovno bilo je raditi na sužavanju korita Save.
Nakon administrativnih peripetija, te spora sa Strabagom, spajanje dvije obale označava uspjeh, postignut dvije i po godine od početka gradnje, ističu u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH. Zajedno sa hrvatskim kolegama obišli su radilište, te najavili šta dalje slijedi.
Most preko rijeke Save je ključni infrastrukturni projekt putne infrastrukture i Koridora 5c koji prolazi i kroz BiH. Koridora koji bi u konačnici trebao postati evropska transverzala, te spojiti zemlje od Budimpešte do Ploča.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android| iPhone/iPad