Još dva potpisa danas o izgradnji Koridora 5C. Jedan u Parlamentu BiH kojim je EU, odnosno Evropska banka za obnovu i razvoj dala/kreditirala BiH za izgradnju prve dionice koridora kroz RS, drugi u sjedištu Autocesta FBiH o početku gradnje dionice u blizini Zenice, za šta je već uzet kredit.
Novi zajam se uzima, gradnja ne počinje, a vlast objašnjava kako je mnogo prepreka. Od žalbi zbog zemljišta do žalbi zbog tendera. U Autocestama FBiH kažu kako se gradi 36 kilometara puta, ali su potrebna i nova zaduženja.
Stisak ruku u Parlamentarnoj skupštini, ista slika u Autocestama FBiH. Novo zaduženje BiH za izgradnju prve dionice Autoputa koji čine Koridor 5C u RS i najava početka izgradnje dionice autoputa kod Zenice. Slike koje viđamo često u posljednje vrijeme, ugovori se potpisuju, gradnja stoji. No iz Evropske banke za obnovu i razvoj pozivaju javnost, pa i medije, da ne kritikujemo Javna preduzeća zato što gradnja stoji i sredstva stoje u bankama, već da im se pruži podrška
“Molim vas da Autocestama FBiH i Autoputevima RS, molim vas pružite im političku i moralnu podršku koja je potrebna za izgradnju i završetak izgradnje Koridora”, poručio je Ian Brown, šef Kancelarije EBRD-a u BiH.
Podrška nije izostala, ali je vidljivo da se radovi ne odvijaju željenim tempom. Evropska unija je dodijelila bespovratna sredstva od 15 miliona eura, koja bi uz 70 miliona kredita EBRD-a trebala biti dovoljna da se počne graditi dionica duga 6,1 km kod Doboja, za nekih godinu i po.
“Ja vjerujem da ćemo se mi uklopiti u tu dinamiku ugovaranja, odnosno dogovaranja finansijske konstrukcije, a onda neke tri-četiri godine za izgradnju će biti potrebno zavisno od samog datuma početka radova. U narednih pet godina je najoptimističnije da bi moglo biti završeno. Ali opet sve zavisi i od politike i drugih faktora”, rekao je Dušan Topić, direktor JP Autoputevi RS.
“Jedanaest je ukupno projekata koji su u nekim svojim različitim fazama izvođenja. Vjerujem da će narednih godinu i po dana svako imati priliku da svojim očima vidi njihovu punu realizaciju i angažman građevinskih mašina i radnika”, poručio je Lars-Gunnar Wigemark, šef Delegacije EU U BiH.
Građevinske mašine su potrebne duž cijele dionice. Na autoputu A1 trebala bi da se gradi dionica, odnosno tunel dug 2,65 km, koji bi Zeničku zaobilaznicu spustio do Nemile. No to je samo jedna dionica, s obzirom da desetine km Koridora čekaju da početak gradnje. Pred Autocestama FBiH je novi ciklus zaduženja od 850 miliona eura za dionicu dugu 51 km. Direktor Autocesta FBiH kaže, nema ništa sporno, ali nije spremno za gradnju, zbog kredita
“Ova dole je stavljena u B tranšu, za koju kreditni odbor treba dati saglasnost, kada se ispune uslovi, a šta su uslovi? Uslovi su da se uradi ozbiljan Due diligens trase i da se uradi GEP analiza. Tu je negdje da se GEP analiza završi, ali moramo četiri mjeseca imati objavljenu na stranici Autocesta i stranici EBRD-a. Tek tad se aktivira kreditna linija”, izjavio je Adnan Terzić.
No nisu samo kreditna sredstva, odnosno linija prepreka za nastavak gradnje Koridora.
“Taj proces ne ide tako brzo. Bez suradnje nižih razina, Vlade FBiH, bez osiguranja financija, bez svih ovih spomenutih lokalnih stanovnika, eksproprijacija, tendera, međusobnih žalbi izvođača itd. To su sve faktori koji utiču na neku sporost”, dodao je Denis Lasić, ministar saobraćaja i komunikacija FBiH.
Prepreka mnogo, vrijeme curi. Više od 200 kilometara Koridora treba da se izgradi. A Evropa očekuje da do 2030 sjeveroistočni dio BiH bude spojen sa jugom. I sve to bi trebalo koštati četiri milijarde eura.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad