Bosna i Hercegovina će nakon 27 godina, u noći sa 4. na 5. decembar, konačno preuzeti kontrolu nad svojim zračnim prostorom. BiH je izgubila mnogo novca zbog kašnjenja preuzimanja kontrole bh. neba. O koristi koju će sada BiH imati govorili smo sa Omerom Kulićem, avio-stručnjakom i pilotom. On objašnjava zbog čega nam je trebalo dugo vremena da preuzmemo kontrolu nad našim nebom.
“Do rata je Jugoslavija bila pod dvije oblasti, poslije ovih ratova Slovenija je vrlo brzo uspostavila ovaj sistem, Makedonija je za tri godine, mi evo radimo to 15 godina. Problem Bosne i Hercegovine je što na adekvatnim mjestima sjede neadekvatni ljudi, nisu stručnjaci vodili proces. Čim je počela struka da se petlja u svoj posao, pokrenuto je”, kazao je Kulić.
No, nestručnost nije jedini razlog kašnjenja, kako je kazao ovaj avio-stručnjak bilo je opstrukcija i izvana:
“Bilo je opstrukcija iz Beograda i Zagreba, zbog para. I Beograd i Zagreb su se kreditno zadužili, trebali su im novci iz BiH, a oni nisu morali da investiraju ništa što su kontrolirali nad nebom BiH.”
Procjena je da je BiH izgubila i do 35.000.000 evra davajući novac Srbiji i Hrvatskoj za posao koji je mogla sama raditi.
“Da smo imali kontrolu, novci bi ostali u Bosni i Hercegovini, ali Srbija i Hrvatska su to radile i sve su učinile da se to produži. Srbija je uticala na Srbe u BiH, a Hrvatska na Hrvate u BiH”, kazao je pilot i avio-stručnjak Kulić.
On je kazao još da ovim proces nije završen jer ćemo mi moći da kontrolišemo bh. nebo, ali ne i da ga čuvamo.
U nastavku pogledajte kompletan razgovor u kom Kulić objašnjava mnoge pojmove i razloge za trenutnu situaciju u bosanskohercegovačkom avio-saobraćaju.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad