Objavljeno uputstvo za postepeno ublažavanje mjera za restorane, kafiće…

Vijesti 23. sep 202006:46 > 06:50
JAIME REINA / AFP

Poslodavci trebaju poštovati dobre higijenske prakse i već utvrđene standarde koji se primjenjuju na njihovo područje rada (higijena ruku i respiratorna higijena, dosljedno nošenje zaštitne maske i održavanje udaljenosti od najmanje 2 metra te izbjegavanje nepotrebnog bliskog kontakta s ljudima). Neophodno je da vode evidenciju o poštovanju preporuka i o zdravstvenom stanju zaposlenih na licu mjesta za svaki radni dan, navode iz JZU Institut za javno zdravstvo Republike Srpske.

Na ulazu u objekat neophodno je postaviti jasne i vidljive poruke u vezi sa obavezom nošenja lične zaštitne opreme (maski), poštovanja preporučene fizičke distance i načinom postupanja u objektu. Takođe, na ulazu u svaki ugostiteljski objekat, na vidno mjesto je obavezno postaviti plakat koji je priložen uz ovo uputstvo, a koji sadrži podatke o mmaksimalnom dozvoljenom broju osoba koje mogu istovremeno boraviti unutar zatvorenog prostora u objektu, kao i u otvorenom prostoru objekta (bašti).

Za sve zaposlenike i posjetioce neophodno je postaviti informacije o načinu provođenja lične higijene i osigurati pristup toploj vodi, sapunu i osigurati dostupnost dozatora za dezinfekciju ruku, na više mjesta u prostoru.

VEZANE VIJESTI

Na ulazu, na pultovima za plaćanje usluga, u radnom prostoru, u predulazu ili na izlazu iz toaleta potrebno je na raspolaganje staviti dozatore sa dezinfekcionim sredstvom (na bazi alkohola u koncentraciji ne manjoj od 70%) i uputstvo za pravilnu dezinfekciju ruku.

Sjedeća mjesta u prostoru objekta rasporediti tako da je omogućena fizička udaljenost od 2m između osoba koje sjede za različitim stolovima. Za jednim stolom dozvoljeno je da sjede najviše četiri osobe (razmak između osoba koje sjede za jednim stolom ne manji od 1m).

Za svaki sto (za kojem maksimalno mogu sjediti četiri osobe) se mora obezbijediti najmanje 10m2 prostora. Zabranjeno je da se gosti zadržavaju za šankom.

U objektu je poželjno izvršiti označavanje kretanja posjetioca objekta, tako da se izbjegne ukrštanje njihovog kretanja. 

Piće i hranu treba platiti na mjestu koje je odvojeno od mjesta za izdavanje/preuzimanja narudžbe: jedna osoba preuzima narudžbu i naplaćuje, a druga izdaje naručeno. Ukoliko to nije moguće organizovati, zaposleni moraju obavezno između naplate i izdavanja narudžbe oprati ili dezinfikovati ruke i dezinfikovati pult na kome se vrši istovremeno naplata i izdavanje narudžbe.

 Konobar može obaviti naplatu i dok gost sjedi za stolom. 

Za vrijeme prisustva ljudi u prostorijama, potrebna je stalna ventilacija dovodom vanjskog svježeg vazduha uz maksimalni mogući protok vazduha. Neophodno je obezbijediti adekvatnu prirodnu ventilaciju. Ne koristiti klima uređaje. 

U toaletima sa mehaničkom ventilacijom, ventilacija mora raditi 24/7, pod vakumom, kako bi se spriječio prijenos fekalno-oralnim putem. Otvaranje prozora u toaletima sa mehaničkom ili pasivnom ventilacijom mora se izbjegavati, jer to može uzrokovati da vazduh iz toaleta prođe u druge prostorije. Korisnici WC-a trebaju biti upućeni da ispiraju WC-a školjke s poklopljenim poklopcem kako bi spriječili raspršivanje kapljica prilikom ispiranja WC-a školjke. 

Čišćenje objekta treba da vrše higijeničari/spremačice. Higijeničar/spremačica u prvoj smjeni prvi/a ulazi u objekat i treba da provjeri da li je izvršena dezinfekcija. Posljednja osoba koja izlazi na kraju radnog dana je opet higijeničar/spremačica koji/a ima zadatak da izvrši dezinfekciju svih radnih i podnih površina, kvaka, slavina, rukohvata na stolicama, stolova i sjedišta stolica ukoliko omogućavaju vlažno čišćenje, pregrada, ukoliko postoje, te svih mokrih čvorova i površina sa kojima su klijenti i radno osoblje dolazili u kontakt.

Integralno uputstvo pročitajte na ovom linku.