Još sedam dana izborne kampanje je ostalo za lokalne izbore u Bosni i Hercegovini koji se održavaju 15. novembra. Hiljade kandidata se bori za ono malo pozicija u gradovima i opštinama, a uslijed pandemije, aktivnosti nisu mogle da se obavljaju uobičajeno, iako neki nisu marili za to. Kako je dosad izgledala kampanja i šta smo sve gledali ?
Nakon startnih pozicija, početka kampanje 16. oktobra i inovacija u izbornim ciklusima u BiH, moglo je početi sa onim što smo navikli, oštra retorika, ali i kršenje mjera kriznih štabova o okupljanju.
No, poruke koje smo do sada slušali, pune naboja, često i bez razmišljanja, kako mogu da se protumače.
“A ne bi bolan pljuvali po onome što je do jučer i njima bilo sveto. Ko je jednom izdao, izdaće opet”, kaže Adisa Tufo, SDA.
“Vidim ovdje Bojketa nekak'og što je šar'o auta ovdje, pa je došao da nas impresionira time. Neka nas sačeka poslije skupa tamo, juče je fasov'o, fasovaće opet ako bude trebalo”, dodaje Bego Gutić, SDA.
No, bilo je i onih koji su briljirali i u debatama, poput kandidata A-SDA Darija Pekića za gradonačelnika Visokog.
“(Kako planirate rješiti ovaaj problem, šta ćete kao budući gradonačelnik napraviti po ovom pitanju?) Ja ovo pitanje ne razumijem, kako ćete rješiti grijanje na ugalj. Ne možete nikoga natjerati našta će se grijat. Ovo Vam je glupo pitanje, neću Vam ni odgovarati“, kaže Pekić.
Pekić se nije tu zaustavio, imao je poruku i za svoju protivkandidatkinju Amru Babić
“Mače moje, osam godina vladaš, pusti i mene četiri godine, da vidim znam li ja išta od toga”.
I ove tri sedmice obilježio je i razlaz najdugovječnije koalicije SNSD-DNS. Jednima je svejedno pred lokalne izbore, drugi su slavili ili možda nisu.
“Ta proslava je pogrešno protumačena, a mislim da je i na neki način iscenirana”, tvrdi Aleksandar Glavaš, DNS.
Mnoge političke partije u BiH na razne načine pokušavaju da privuku potencijalne glasače, naročito kada su lokalni izbori u pitanju. Pa tako i ovim bilbordom u Istočnom Sarajevu, DNS-a, najvećim možda u istoriji izbora u BiH.
Na neobične promocije smo navikli u lokalnim izborima, ali nas uvijek kandidati dodatno iznenade, poput kandidatkinje SDA ili kandidata iz Ljubuškog, a tek promocija nove stranke koja se zove ĆU ĆEŠ ĆE ĆEMO ĆETE ĆE i to sa magarcem.
Ima i onih koji su promjenili izgled čokoladnog namaza, a drugi su pak u skladu sa trenutnom situacijom bili još dovitljiviji.
I sve ovo što smo vidjeli i ono što nismo treba da 3.200.000 birača pošalje poruku da glasaju baš za određenu političku opciju ili oni uopšte ne znaju zašto da glasaju
N1: Što vi sada očekujute?
Građanin: Očekujem to.
N1:Što?
Građanin: Ne znam ni ja
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad