Oglas

Koji su motivi mogućeg povratka Turkish Airlines?

author
Edib Bajrović
16. apr. 2016. 22:32
>
22:48
Sequence 01.Still015
N1 | N1

Jedina bh. avio kompanija nalazi se pred gašenjem. Dok vlast najavljuje da bi BH Airlines mogao ponovo sarađivati sa Turkish Airlinesom, stručnjaci tvrde da je namjera turske kompanije lični interes,a ne spas jedinog bh. avio prevoznika.

Oglas

Avion BH Airlinesa posljednji put je sletio na bh. tlo u ljeto prošle godine. Sa motorom ovog aviona ugašena je nada za opstanak kompanije.

 Vrata su već zapečaćena. Na sudu se nalazi prijedlog za pokretanje stečajnog postupka, a više od stotinu radnika, među kojima je i 12 pilota jedine bh. avio kompanije ostalo je bez posla.

Sve manji broj putnika, ali i destinacija značio je da ova kompanija aterira ka stečaju. Trenutni dug premašuje cifru od 40 miliona maraka. Mnogi uposlenici napustili su državu i sreću našli u velikim avio kompanijama.

Oglas

Nahidin Mujezinović je uz BH Airlines od njegovog postanka. Kaže, ne vjeruje u povratak struke i oporavak kompanije.

"Kako je tad zaustavljeno postepeno se osipao kadar BH Airlinesa. Od 12 pilota jedino sam trenutno ja tu, iako se i ja spremam da već narednog mjeseca idem vani. Od nekih 12 pilota, kojih je bilo kada je stao BH Airlines, niko više nije ostao", ističe Nahidin Mujezinović, bivši kapetan BH Airlinesa.

Povratkom predstavnika Bosne i Hercegovine sa poslovnog foruma iz Ankare vraćena je i priča o BH Airlinesu. Naša delegacija tvrdi, ponovo se uključuje Turkish Airlines.

"Dakle, oni su spremni da se takvi razgovori obnove, da se vide novi modeli saradnje i ja sam siguran da će vrlo brzo doći do prvih kontakata između Turkish Airlinesa i Vlade Federacije BiH, a sasvim sam siguran da će to ići u pozitivnom smjeru", smatra Denis Zvizdić, predsjedavajući Vijeća ministara BiH.

Oglas

Međutim, mnogi za propast BH Airlinesa krive tursku kompaniju koja je 49 posto vlasništva napustila 2012. godine bez obrazloženja. Za njima su ostali dugovi, loše linije i dva skoro nefunkcionalna aviona. Tadašnji federalni ministar prometa i komunikacija tvrdi da je za male pare napravljena ogromna šteta.

"Ja ne mogu pogađati njihove namjere, ali činjenice govore da su oni povukli dosta loših poteza. A šta im je bila namjera, vjerovatno da se parkiraju na sarajevski aerodrom, da bi došli na jednu atraktivnu evropsku destinaciju i da bi naravno sa sarajevskog aerodroma pokrivali dobar dio Evrope", kazao je Enver Bijedić, bivši ministar prometa i komunikacija FBiH.

Pojedini novi interes turske kompanije vide u borbi da kontrolu letova sa sarajevskih aerodroma, ali i putnike, vrati u svoje ruke.

"Razlog da se pomogne ne treba uzimati za ozbiljno, a ako se slože interesi obje strane onda tu može nešto biti od posla. Turkish Airlines je dolaskom ovdje svoj određeni interes ostvario, oni su imali namjeru da jedan dobar dio putnika iz Sarajeva usmjere preko Istanbula u svijet, i to se i desilo", tvrdi Omer Kulić, stručnjak za vazduhoplovstvo.

Oglas

Oživljavati mrtav kapital za Vladu Federacije BiH nema smisla. Zato su i naložili pokretanje stečajnog postupka. Priča o propadanju odavno je predizborno upiranje prsta u tuđi mandat, a školovan i stručan kadar teško da će ponovo sletjeti na sarajevsku pistu, bar ne u avionima BH Airlinesa.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.

Više tema kao što je ova?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama